Ponad 9 mld USD na marketing w wyszukiwarkach

Wydatki na marketing w wyszukiwarkach wyniosły w zeszłym roku na amerykańskim rynku 9,45 mld USD, informuje Search Engine Marketing Professional Organisation.

86% tej kwoty, czyli 8 mld USD zostało przeznaczone na linki sponsorowane, podaje SEMPO. To więcej niż szacunki amerykańskiego IAB, które twierdzi, że na płatne odnośniki wydano w I połowie 2006 r. ok. 3,2 mld USD.

Wydatki na pozycjonowanie wyniosły 1,1 mld USD. Chociaż mniej wydaje się na tego typu metody, to ich stosowanie zadeklarowało 76% badanych firm, w stosunku do 71%, które wykorzystują linki sponsorowane.

96% marketerów, którzy wydali pieniądze na płatne linki, kupiło je w Google, 86% w Yahoo, a 68% w MSN.

Marketerzy ankietowania przez SEMPO najczęściej wydają na reklamę w wyszukiwarkach kosztem reklamy w czasopismach (20% ankietowanych). Pieniądze odpłynęły też z budżetów przeznaczonych na reklamę za pośrednictwem zwykłej poczty (16% ankietowanych), rozwój serwisów WWW (15% ankietowanych), reklamę telewizyjną (13%) i reklamę w prasie (13%).