Polskie portale – odwiedzane i doceniane

Najpopularniejszym polskim portalem internetowym jest Onet, zaś najlepszym – Bankier, wynika z raportu UBS Warburg.

Brytyjsko-szwajcarski bank inwestycyjny UBS Warburg w opublikował raport „Global Equity Research. Polish ISP/Portals”, poświęcony usługom internetowym w Polsce. W rankingu wszystkich polskich portali na pierwszym miejscu znalazł się serwis finansowy Bankier.pl.

Przy ocenianiu portali brano pod uwagę przydatność portali do celów prywatnych i zawodowych z uwzględnieniem następujących kryteriów: łatwość nawigacji, jakość publikowanych informacji, różnorodność i poziom usług dodatkowych (np. poczta elektroniczna, wyszukiwarki itd.), narzędzia biznesowe i finansowe oraz reklama.

UBS Warburg regularnie analizuje wartość polskich spółek dla potencjalnych inwestorów. Autorzy ostatniego raportu szacują, że Bankier (który funkcjonuje od czerwca) ze swoim tempem wzrostu będzie wyznaczał standard rozwoju dla całego segmentu portali tematycznych w Polsce.

Bankier.pl to spółka internetowa, zawiązana w marcu tego roku przez wrocławskie Towarzystwo Finansowe Bankier i MCI Management, firmę zajmująca się wsparciem nowopowstających przedsięwzięć w Internecie. Tematyką portalu jest giełda papierów wartościowych, oferta polskich instytucji finansowych, oraz wiadomości gospodarcze (w oparciu o polski serwis agencji Reuters).

Natomiast najpopularniejszym polskim portalem pozostaje Onet.pl – według danych Ośrodka Badania Opinii Publicznej, w sierpniu jego strony odwiedziło 46,2 procent polskich internautów. Optimus, właściciel portalu, podał, że w maju tego roku Onet miał 630 tysięcy zarejestrowanych użytkowników i ponad pół miliona aktywnych kont poczty elektronicznej. W lipcu zanotował 115 milionów wejść na stronę (w grudniu ubiegłego roku było ich tylko 37 milionów). Na drugim miejscu w rankingu popularności pozostaje Wirtualna Polska – jej strony w sierpniu odwiedziło 40,2 procent internautów ankietowanych przez OBOP.