Polskie portale nie są warte tyle, na ile się wyceniły

O polskich portalach rozmawiamy z Thomasem Kolają, dyrektorem Elektrim Online.

Dlaczego Elektrim kupił Poland.com, a nie inny polski portal?

Nie mogliśmy porozumieć się z właścicielami innych portali. Głównie chodziło o kwestię ceny. Uznaliśmy, że nie zapłacimy podanych kwot. Z kolei w Poland.com spotkaliśmy najlepszy zespół i spójną wizję rozwoju firmy.

Co jest przyczyną spadku oferowanej ceny za polskie portale? Błędy w wycenie ?

Najczęściej tak. Ich rzeczywista pozycja jest często znacznie niższa od szacowanej. Wynika to niejednokrotnie z błędnych założeń. W Polsce nie można wyceniać serwisów tylko na podstawie liczby odwiedzin. Cena nie może być kalkulowana także wprost proporcjonalnie do zarejestrowanych użytkowników.

Jednak wielu inwestorów, patrząc na zachodnią hossę na rynku IT, przeniosło na polski rynek wzorce z zagranicy, co już na wstępie podbiło cenę. Następnie same portale, także wzorując się na innych krajach, wyceniły się powyżej realnej wartości.

Jak wyglądają plany Elektrimu w kwestii uruchomienia serwisów dla przedsiębiorstw?

Portale finansowy i dla małych i średnich przedsiębiorstw powinny ruszyć już jesienią. Będą zawierały głównie informacje z rynku i rozmaite poradniki. Dla firm będzie też możliwość umieszczenia informacji o sobie lub swoich witryn (np. do handlu elektronicznego) na naszych serwisach.

Czy Elektrim uruchomi je własnymi siłami czy we współpracy z inną firmą?

Poinformujemy o tym już niedługo.