Polskie nastolatki wolą Gadu-Gadu

Najnowsze badanie instytutu ARC Rynek i Opinia pokazuje, że ponad 90 proc. nastolatków korzysta z komunikatorów internetowych. W wolnym czasie, prawie wszyscy wybierają Gadu-Gadu. W rozmowach głosowych, młodzież najchętniej używa Skype'a.

Komentując badania, firma Nielsen pisała ostatnio, że rośnie nam pokolenie SMS-ów. Może i tak, ale w rywalizacji z telefonią komórkową wciąż świetnie radzą sobie komunikatory.

Do korzystania z takich aplikacji przyznało się 92,7 proc. nastolatków, które posiadają w domu dostęp do internetu. Badanie zrealizowano metodą ankiet internetowych CAWI, a udział w nich wzięło 303 mieszkańców miast w wieku 14-18 lat.

Niekwestionowanym liderem jeśli chodzi o komunikatory internetowe, z których korzystają nastolatki jest Gadu-Gadu. Jego użytkowanie deklaruje blisko 96 proc. respondentów. Na drugim miejscu, choć z ponad dwa razy gorszym wynikiem, jest Skype (45 proc.). Na kolejnych lokatach uplasowały się Tlen (10,7 proc.), Google Talk (5,2 proc.) oraz MSN Messenger (4,8 proc.).

Swój sukces wśród komunikatorów, twórcy Gadu-Gadu chcieliby przenieść na rynek serwisów społecznościowych. Połączeniem dwóch usług nazwać można portal GG.pl - skoncentrowana na rozrywce strona web 2.0. Dzięki wbudowanej aplikacji sieciowej, możliwa jest obsługa komunikatora prosto z serwisu. Część naszej redakcji uważa nawet, że GG.pl jest lepsze niż Facebook.

W badaniu, nieco ponad 8 proc. respondentów odpowiedziało, że korzysta z aplikacji innej niż powyższe. Może to być m.in. Pidgin lub Miranda IM, której pierwsza wersja finalna na dniach pojawi się w sieci.