Polskie top witryny - sprawdź, kto jest na prowadzeniu!

Zasięgowcy

W naszym zestawieniu produktów zasięgowych i komunikatorów zmiany nastąpiły przede wszystkim w liczbie użytkowników (real users). Większość podmiotów może poszczycić się znacznymi wzrostami. I tak zajmujący pierwsze miejsce produkt MaxReach, sieci IDMnet, powiększył liczbę użytkowników (real users) o 112 tys. (o 7 minut spadła za to średnia czasu spędzanego na zagregowanych witrynach). Największy wzrost, bo aż o 809 tys. użytkowników (real users) – a trzeba przyznać, że to najznaczniejszy przyrost we wszystkich majowych zestawieniach - zanotował konkurencyjny produkt: GRPnet, sieci reklamowej Ad.net (o 10 minut wzrosła średnia czasu spędzanego na serwisach). PRV.pl – trzecie miejsce w zestawieniu – pozyskał z kolei 145 tys. dodatkowych użytkowników (real users). Liczba korzystających z Gadu-Gadu niewiele się powiększyła w porównaniu do wszystkich wzrostów w tej kategorii – komunikator zyskał 52 tys. użytkowników (real users). Nieznacznie wzrosła też widownia Tlenu – o 17 tys.

Polskie top witryny - sprawdź, kto jest na prowadzeniu!

Tytani biznesu

W maju witryny biznesowe oglądało 2,09 mln użytkowników (real users) – o 69 tys. więcej niż w poprzednim miesiącu. O 5 mln powiększyła się liczba odsłon (dokładnie o taką liczbę zmalał ten wskaźnik oglądalności w kwietniu – a zatem w maju udało się odrobić stratę). Ogółem liczba odsłon w tej kategorii witryn wyniosła 66,4 mln. Średnio spędzono prawie 33 minuty na przeglądaniu serwisów biznesowych (więcej o 1,5 minuty w porównaniu z kwietniem). Witryny z tej kategorii objęły swym zasięgiem 26,95% polskich internautów.

Trzy pierwsze miejsca pozostały bez zmian. Na prowadzeniu znalazła się Panorama Firm, przy niewielkim wzroście liczby użytkowników (real users) - o 7 tys.). Drugie miejsce zajęła Gratka.pl (wzrost o 21 tys.). Trzecie przypadło Money.pl (wzrost o 6 tys.). O jedno „oczko” w górę przesunął się Bankier.pl, zajmując czwartą pozycję, ze wzrostem widowni o 23 tys. O dwa miejsca wyżej znalazła się Gazeta Prawna, z podobnym wzrostem liczby użytkowników (real users) jak Bankier. Zaraz za Gazetą Prawną, na szóstym miejscu, pojawił się Infor.pl – podobnie jak w kwietniu. O dwa miejsca wzrosła natomiast pozycja serwisu Praca w Gratka.pl, plasującego się na dziewiątej pozycji. Największy spadek w tej kategorii zanotował serwis Trader – spadł o trzy miejsca, tracąc 15 tys. użytkowników (real users). Top 10 – podobnie jak miesiąc wcześniej – zamknęła witryna Internet Standard, wyprzedzając serwis Newsweeka i e-prawnika.pl.

Polskie top witryny - sprawdź, kto jest na prowadzeniu!

Informacyjni giganci

W majowym zestawieniu witryn zgrupowanych w kategorii informacje wciąż na prowadzeniu znajduje się witryna z rozkładem PKP.pl. Zapytaliśmy panie z telefonicznej informacji kolejowej, czy korzystają z internetowego serwisu w swojej pracy. Okazało się, że… nie korzystają. ”Serwis w formie elektronicznej – taki, jaki jest widoczny w internecie, mamy zgrany na płytach i możemy go używać na komputerze, ale przyznam szczerze, że najczęściej posługujemy się książkami z rozkładem jazdy” - poinformowała nas jedna z pracowniczek informacji kolejowej PKP.

Drugie miejsce w zestawieniu zajęła witryna IDG.pl, zwiększając liczbę użytkowników (real users) o 88 tys. i liczbę odsłon o 500 tys. Trzecie miejsce przypadło serwisowi Trójmiasto.pl. Największy wzrost po IDG.pl w zestawieniu witryn informacyjnych zanotował SuperExpress – o 70 tys. użytkowników (real users) – plasując się na piątej pozycji (jedno „oczko” w górę w porównaniu do kwietnia). Największy spadek spotkał witrynę radia Zet – z piątej pozycji spadła na siódmą (pomimo wzrostu widowni o 9 tys. w maju). Kwietniową pozycję utraciły też Wirtualnemedia.pl – znalazły się na dziesiątym miejscu z dziewiątego. Za to o jedno oczko w górę przeniosła się witryna Eski.

Łącznie witryny informacyjne oglądane były przez 2,05 mln użytkowników (real users). To o 219 tys. więcej w porównaniu z kwietniem br. i o 129 tys. więcej w porównaniu z marcem br. O 4 mln wzrosła liczba odsłon, a średnia czasu wydłużyła się o ponad 1 minutę (ponad 17 minut spędzano na tych stronach). Witryny informacyjne miały zasięg 26,39% (o 3% więcej w porównaniu z kwietniem).

Polskie top witryny - sprawdź, kto jest na prowadzeniu!