Polskie fanpage na Facebooku - Fanpage Trends marzec 2011 r.

Po raz pierwszy tak dokładne szacunki liczby polskich profili firm i marek na Facebooku, dokładne rankingi ich popularności i aktywności fanów oraz zestawienie treści najchętniej komentowanych i "lajkowanych" przez użytkowników serwisu - prezentujemy wyniki pierwszej edycji badania Fanpage Trends, przygotowanego przy użyciu narzędzia Fanpage Trender przez SmartNet Research & Solutions.

Polskie fanpage na Facebooku - Fanpage Trends marzec 2011 r.
Dla wielu marketerów Facebook jest obecnie ulubioną platformą działań marketingowych w Internecie. Wraz z coraz większą intensywnością marketingu marek w tym serwisie, rośnie też liczba tzw. fanpage’ów, czyli profili marek i instytucji. Wprawdzie serwis nie podaje danych o tym ile jest profili prowadzonych w języku polskim, udało nam się to jednak oszacować.

W tym celu wykorzystaliśmy wyszukiwarki Facebooka i Google oraz inne dostępne bazy, wraz ze słownikiem języka polskiego, co pozwoliło nam stworzyć największą bazę polskojęzycznych profili. Dodatkowo określone zostały parametry pozwalające oszacować ogólną liczbę polskich fanpage’y. Analizowany okres obejmuje marzec 2011 r. Wszystkie analizy wykonano przy użyciu Fanpage Trendera (www.fanpagetrender.pl ), narzędzia analitycznego dla marketingu na Facebooku, stworzonego przez SmartNet Research&Solutions (www.snrs.pl)

Liczbę fanpage'y mających przynajmniej 50 fanów szacujemy na przynajmniej 61139. Liczba ta obejmuje również te fanpage, na których w marcu 2011 nie odnotowano aktywności. Fanpage'y z większą liczbą fanów jest zdecydowanie mniej. Takich, które zostały polubiane przez przynajmniej 1500 osób i są prowadzone w języku polskim jest przynajmniej 7420. Liczba profili mających ponad 10 tys. fanów przekroczyła granicę tysiąca na początku bieżącego roku i powoli zbliża się do 1100.

Najpopularniejsze fanpage

Spośród polskich miast zdecydowanie najwięcej użytkowników Facebooka jest w Warszawie - nieco ponad półtora miliona. Nasza stolica znajduje się z tym wynikiem na 37 miejscu z penetracją na poziomie 76 procent.

Zdecydowanie najpopularniejszy polski fanpage Demotywatory posiadał na koniec marca 2011 ponad 664 tys. fanów. W stosunku do początku miesiąca liczba jego fanów zwiększyła się o 11%. Następne profile w rankingu mają wyraźnie mniej fanów. Kocham spać! i Kuba Wojewódzki gromadziły ich prawie 430tys. Cztery kolejne mają nieco powyżej 300tys. fanów. Pierwszą dziesiątkę zamykają fanpage Radia Eska i marek odzieżowych Cropp i Reserved.

Przyrosty liczby fanów wśród najpopularniejszych profili są naprawdę spore. Fanpage Kuby Wojewódzkiego zyskał w ciągu miesiąca ponad 93tys. fanów. Był to największy przyrost wśród fanapge’y prowadzonych w języku polskim. Również inne popularne profile zyskiwały wielu nowych fanów. Kocham spać!, Demotywatory, Papierosy są do dupy polubiło dodatkowo od 65tys. do 76tys. użytkowników Facebooka.

Duże przyrosty są również udziałem nieco mniej popularnych fanpage’y. Aż 63tys. nowych fanów zyskał profil Serce i Rozum należący do TP. Tym samym liczba użytkowników lubiących ten fanpage wzrosła w ciągu miesiąca o prawie połowę. Wśród nieco mniej popularnych zdarzały się znacznie większe procentowe przyrosty. Wyjątkowo szybko rósł fanpage 4fun.tv, który odnotował 77% liczy fanów i na koniec marca miał ich 52200. O prawie 70% więcej fanów niż na początku marca mają również Desperados Polska oraz Żywiec Zdrój, kończąc miesiąc z odpowiednio 98442 i 56566 lubiących użytkowników.

Polskie fanpage na Facebooku - Fanpage Trends marzec 2011 r.

Najpopularniejsze fanpage

Spadki liczby fanów zdarzają się niezwykle rzadko, tylko sporadycznie przekraczają 1%. Wiele mniej popularnych fanpage’y doświadcza jednak stagnacji w przyroście liczby fanów. Wśród popularniejszych przykładem są Paczkomaty, których liczba fanów w marcu prawie się nie zmieniła i na koniec miesiąca wynosiła nieco ponad 200tys.