Polskie TOP witryny czerwca

Informacje - rozkład PKP na czele

W podsumowanym okresie witryny informacyjne obejrzało łącznie 2,03 mln internautów (2,05 mln miesiąc wcześniej), zaś liczba odsłon sięgnęła 39,73 mln. Średni czas oglądania witryn informacyjnych wyniósł w czerwcu 17 minut i 44 sekundy, zaś ich zasięg wyniósł 27,38 proc.

Na pierwszym miejscu pozostał rozkład-PKP.pl notujący wzrost zarówno użytkowników, jak i liczby odsłon - odpowiednio o 94,4 tys. i 281 tys. Nieznacznie powiększył się czas spędzony na witrynie do 12 minut i 48 sekund. Numerem dwa kategorii Informacje jest IDG.pl z wynikiem 678 tys. użytkowników (spadek wobec maja o 14,5 tys.). Wzrosła natomiast liczba odsłon portalu o 30 tys. - do 3,82 mln. W zestawieniu z ubiegłego miesiąca IDG.pl zwiększyło liczbę real users o 88 tys. i liczbę odsłon o 500 tys. w stosunku do kwietnia br. Miejsca 3. i 4. należą podobnie jak w maju do Trójmiasto.pl oraz Nasze Miasto.pl. Trójmiejski serwis zanotował spadek użytkowników o niecałe 9 tys., podczas gdy liczb odsłon wzrosła o 275 tys.

Polskie TOP witryny czerwca

TOP 10 Informacje - Witryny o największej liczbie użytkowników (real users)

NaszeMiasto.pl miało w czerwcowym badaniu spadek o 18,27 tys. użytkowników, zaś odsłon o 103,86 tys. Na piątą pozycję wraca radiozet.pl po majowym spadku na siódme miejsce. Inny serwis radiowy - Eska - awansował o dwa oczka na 8. miejsce, notując wzrost liczby użytkowników i odsłon odpowiednio o 13,1 tys. i 198,3 tys. Wprost.pl pozostał na szóstej pozycji z wynikiem 139 tys. użytkowników (173 tys. w maju) i liczbą odsłon sięgającą 724 tys. (901 tys.). Spadek na 7. miejsce (wobec 5. w maju) zanotowała witryna superexpress.com.pl (132 tys. użytkowników oraz 4,3 mln odsłon, wobec 222 tys. użytkowników i 4,97 mln odsłon w maju). Czerwcowe top 10 w kategorii Informacje zamykają witryny zwcom.pl oraz dziennik.pap.pl - nowości w rankingu. W porównaniu do majowego badania gemiusAudience w pierwszej dziesiątce nie znalazły się Wow.pl oraz Wirtualnemedia, które zajęły w czerwcu odpowiednio 12. i 14. miejsce.

TOP 10 Technologia

Witryny technologiczne oglądało w czerwcu 2,65 mln użytkowników, co oznacza spadek wobec maja o 170 tys. Liczba odsłon sięgnęła 44,81 mln. Średni czas spędzany na serwisach poświęconych technologiom wyniósł 18,5 minuty (17 minut w maju). Serwisy objęły swym zasięgiem 35,70 proc. polskiego internetu.

W kategorii Technologia na pierwszym miejscu pozostał Komputerświat. Liczba użytkowników (real users) serwisu spadła o 4 tys., liczba odsłon o 188 tys. Swoją czerwcową widownię powiększył natomiast PC World - awansując na drugie miejsce z wynikiem 588 tys. użytkowników (real users) - o 79,3 tys. więcej niż w maju. Na trzecie miejsce spadł Chip, który utracił w czerwcu 81,28 tys. real users. Spadła także liczba odsłon serwisu o blisko 800 tys. Czwarta pozycja pozostała pod kontrolą 4free.pl (220 tys. użytkowników i 1,17 mln odsłon). Bez zmian także na piątym miejscu - PCLab.pl (218,2 tys. użytkowników i 2,51 mln odsłon - mniej odpowiednio o 22,2 tys. i 264,5 tys. wobec majowego rankingu).

Polskie TOP witryny czerwca

TOP 10 Technologia - Witryny o największej liczbie użytkowników (real users)

W drugiej połowie Top 10 Technologia doszło do jednego spadku - benchmark.pl zajął pozycję numer 7. (6. w maju). Awansowały natomiast FrazPC na 6. miejsce (z 7.), nethit.pl na 8. (z 9.) oraz Tom's Hardware Guide na 9. (z 10.). Nowością w czerwcowym zestawieniu technologicznego TOP 10 jest tweak.pl z wynikiem 95,3 tys. użytkowników i liczbą odsłon rzędu 2,62 mln. Enter.pl, który w maju zajmował ósmą lokatę znalazł się na 17. miejscu ze stratą 46,3 tys. użytkowników. Liczba odsłon serwisu obniżyła się o 112,2 tys.