Polskie Badania Internetu nie wiedzą jak badać

Spółka Polskie Badania Internetu ma się zająć badaniem Internetu, tymczasem jej organizatorzy nadal nie mają merytorycznej koncepcji przyszłej działalności.

Nowa spółka jeszcze nie jest nawet zarejestrowana. Założyły ją Agora, Presspublika, Vogel Publishing oraz portale Interia, Onet i Wirtualna Polska. Władze powstającego przedsiębiorstwa zapraszają do udziału innych graczy na rynku IT, aby wspólnie tworzyć jednolite standardy badań Internetu. Na wczoraj zapowiedziano konferencję prasową, na której przedstawiciele nowej spółki mieli przedstawić koncepcję działań firmy. Jednak konferencję odwołano. Jak poinformowano dziennikarzy - firmy, które weszły w skład PBI, nie zdołały dotychczas wypracować tej koncepcji.

Opóźnienie w rozpoczęciu pracy firmy związanej z Internetem niektórzy uważają za kolejną porażkę Agory. Największa polska spółka medialna od początku roku ogłasza projekty internetowe, z których działa na razie tylko internetowe wydanie „Gazety Wyborczej”. Ostatnio poinformowano o fiasku prób utworzenia portalu finansowego razem z Softbankiem.