Polska filia adMaster network otwarta

Jedna z największych europejskich firm zajmujących się reklamą w Internecie – adMaster network z Monachium – otworzyła filię w Warszawie. Po CR Media, FI Polska, IDM i Adserver jest kolejną firmą na polskim rynku internetowej reklamy.

AdMaster network zamierza zbudować w Polsce internetową sieć reklamową, która obejmie zasięgiem najczęściej odwiedzane serwisy. Byłaby to pierwsza w Polsce sieć reklamowa o zasięgu ogólnoeuropejskim. Obecnie adMaster network ma prawa do umieszczania reklam w 609 witrynach w Europie (350 w Niemczech, 153 w Szwajcarii, 76 w Czechach, 25 w Polsce i 5 we Francji).

Polski oddział adMastera zamierza osiągnąć na koniec przyszłego roku 15-procentowy udział w rynku reklamy internetowej, czyli około 9 milionów złotych. Na początek firma zainwestuje w polski oddział około miliona złotych. Zysków spodziewa się pod koniec 2001 roku.

Monachijska adMaster network w 50 procentach jest własnością międzynarodowego koncernu radiowo-telewizyjnego ARBOmedia.net. W adMaster network Polska 15-procentowy udział objęła firma Link System.