Poland.com i Gery.pl razem

Poland.com i Gery.pl kończą właśnie rozmowy w sprawie współpracy. Polskojęzyczne serwisy Poland.com będą stopniowo włączane do zasobów Gery.pl, a pod domeną poland.com już wkrótce pojawi się zapowiadany serwis dla użytkowników anglojęzycznych.

Wczoraj na witrynie Poland.com pojawiły się reklamy, przekierowywane z Gery.pl, promujące ten portal. O możliwym zbliżeniu pomiędzy serwisami mogło ponadto świadczyć zamieszczenie na stronie głównej Poland.com ankiety, w której użytkownicy pytani są o preferowane „mniejsze portale”. Informacje o prowadzeniu rozmów w sprawie współpracy potwierdziły obie strony. „Rozmawiamy na temat współpracy. Na razie jej charakter nie jest jeszcze do końca sprecyzowany – to początek procesu, który może zakończyć się sukcesem” – powiedział Tomasz Głowiak z zarządu Poland.com. „Jesteśmy w fazie dopinania szczegółów” – dodaje Gerard Grech, szef Gery.pl.

Według wstępnych informacji udostępnionych przez strony, wyłoniona z Poland.com spółka PolandGroupNet zajmie się nadaniem profesjonalnego wyglądu portalowi Gery.pl. Odnowiony portal obejmie wszystkie dotychczasowe serwisy działające w ramach Poland.com, ponadto odtworzone zostaną inne, których funkcjonowanie jest obecnie zawieszone, jak wortal literacki Biblioteka Sieciowa, czy motoryzacyjny Parking. Mają być one stopniowo integrowane z serwisami działającymi obecnie w Gery.pl. Dotychczasowy ruch z polskojęzycznej części Poland.com będzie przekierowywany na Gery.pl. Gerard Grech krótko określa, jaka będzie podstawowa korzyść jego portalu z tej współpracy: „Zyskamy jakość”. Sprzedażą reklam zajmie się ClickAd, sieć obsługująca dotychczas Poland.com.

Pod adresem Poland.com będzie natomiast działał już wkrótce wyłącznie serwis anglojęzyczny, zgodnie z założeniami przedstawionymi po fiasku współpracy z Elektrimem. „Wystawienie anglojęzycznej witryny według naszych planów może być nawet kwestią tego tygodnia” – powiedział Tomasz Głowiak.

To nie jedyne przedsięwzięcie w które wspólnie angażują się wrocławskie firmy. Część zespołu Poland.com i związanej z Gery Design firmy Sadalmelik Internet Solutions & Communications – SISCO utworzyła platformę hostingową naczasie.pl. Naczasie.pl będzie sprzedawać pakiety zautomatyzowanych serwerów wirtualnych dla sektora małych i średnich firm. Infrastrukturę techniczną zapewnia PolandGroup.net. Naczasie.pl współpracuje ponadto z E-Cardem.

Po wycofaniu się z zaangażowania w Poland.com Elektrimu, który w okresie internetowej gorączki kupił 75% akcji portalu, wiele mówiono o bankructwie spółki, której zadłużenie wyniosło 4 mln USD. Ostatecznie, pod koniec listopada ub. roku wszystkie udziały pozostające w posiadaniu Elektrimu i MCI Management objął zarząd portalu za 100 tys. zł. Pierwotna, niezrealizowana umowa inwestycyjna pomiędzy Elektrimem i MCI zakładała objęcie przez holding 55% udziałów w Poland.com za 16 mln USD.