Po pierwsze: odpowiadaj na maile

Polscy klienci oczekują, że firma odpowie na każdą przesłaną do niej wiadomość mailową. Przedsiębiorstwo ma czas do następnego dnie po otrzymaniu wiadomości - w przeciwnym wypadku osoba może zrezygnować ze współpracy.

Badani, którzy nie otrzymują odpowiedzi ze strony firmy, obierają kilka strategii - wynika z ankietowych badań przeprowadzonych przez Agencję Ideacto na zlecenie marki 7point.

Najczęstszą z nich jest jednak rezygnacja ze współpracy z tym przedsiębiorstwem. Odpowiedziało tak w sumie ponad połowa badanych, których spotkał brak odpowiedzi na maila wysłanego do firmy. Dodatkowo, ponad 13,5% spośród tych osób, ostrzega innych przed współpracą z tym przedsiębiorstwem.

Zdarzają się także klienci, którzy ponawiają próbę kontaktu - ci jednak należą do mniejszości. 1/4 respondentów wysyła kolejna wiadomość, chcąc jednak uzyskać odpowiedź na wysłanego maila. Co dziesiąty badany decyduje się na wykonanie telefonu do firmy lub nie podejmuje żadnej akcji i dalej oczekuje na odpowiedź.

Po pierwsze: odpowiadaj na maile

Jak reagujesz, gdy nie otrzymujesz odpowiedzi od firmy?

Ile firma ma czasu na to, by odpowiedzieć na maila? Większość badanych spodziewa się odpowiedzi następnego dnia od wysłania wiadomości. Zdecydowanie największą wagę klienci przywiązują do uzyskiwania odpowiedzi na każdą wiadomość mailową (56% badanych) oraz do kontaktu z konkretną osobą, zamiast anonimowym Biurem Obsługi Klienta (ponad 51%).

Po pierwsze: odpowiadaj na maile

W jakim czasie spodziewasz się uzyskać odpowiedź na swojego maila wysłanego do firmy?

Metodologia: Ankieta internetowa przeprowadzona została wśród 1396 internautów, spośród których 1112 respondentów zrealizowało ją w całości. Warunkiem uczestnictwa w badaniu było prowadzenie korespondencji z firmami drogą mailową. Internauta musiał zadeklarować wysyłanie min. jednej wiadomości elektronicznej do firmy w tygodniu.