Plotki prawdziwe. NYTimes płatny

Potwierdziły się krążące od miesięcy pogłoski, że NYTimes.com, dotychczas bezpłatny, będzie w swej najatrakcyjniejszej części zamkniętym serwisem. $Oprócz reklam musimy mieć inne źródło dochodów$ - wyjaśnił prezes Times Company.

Drugie źródło zacznie przynosić pieniądze we wrześniu br. Jak tłumaczą się wydawcy serwisu na stronie NYTimes, decyzja nie była łatwa i poprzedziły ją roczne konsultacje. Zadecydowało przekonanie, że mimo iż obecnie dochody z reklam rosną dynamicznie, to w kilkuletniej perspektywie ten trend nie może się utrzymać.

Prenumerata konkurencyjnego Wall Street Journal Online kosztuje 79 USD rocznie, przy czym prenumeratorzy również papierowej wersji dziennika płacą 39 USD. WSJ online może się wykazać 731 tys. użytkowników.

NYTimes.com zamierza wprowadzić roczną prenumeratę gwarantujacą dostęp do najczęściej czytanych materiałów z The Times i The International Herald Tribune wraz z treściami archiwalnymi za prawie 50 USD. Usługa zwać się będzie TimesSelect. Prenumeratorzy papierowej wersji zachowają darmowy dostęp do całej zawartości serwisu. Średnia liczba użytkowników serwisu na dzień wynosi według danych NYTimes.com około 1,7 mln (uu).