Płatne odnośniki a wzrost świadomości marki

Z badania przeprowadzonego przez Nielsen//NetRatings oraz IAB wynika, że sponsorowane odnośniki umieszczane w wynikach wyszukiwania znacząco wpływają na zwiększenie popularności marki reklamującej się firmy.

Informację podał serwis B2B. Nielsen//NetRatings wskazuje, że największy wpływ na niezamierzone zwiększenie świadomości marki mają płatne odnośniki, zwłaszcza te, które pokazują się jako pierwsze w wynikach wyszukiwania.

Badanie wskazuje, że o 23% wzrósł współczynnik 'klikalności' w płatne odnośniki.

Firmy, które wykupują pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania mogą liczyć na największy - bo aż 14% - wzrost świadomości ich marki. Reklamodawcy, którzy pojawiają się na piątym lub późniejszym miejscu na liście płatnych odnośników mogą liczyć jedynie na minimalny wzrost.

Firmy, które korzystają z programu Google AdWords -odnośniki do ich witryn pojawiają się w oddzielnych, zielonych ramkach po prawej stronie - najwięcej korzystają z niezamierzonej promocji. Świadomość ich marki wzrasta o 27%.

Badanie Nielsen//NetRatings i IAB sponsorowane było przez Ask Jeeves, Google, ING, Lycos Search oraz Overture.