Pion Internet Agory: 27% wyższe wpływy z reklam

Agora nie podała wartości przychodów Pionu Internet w IV kwartale 2006 r. Wpływy z reklam (bez uwzględnienia ogłoszeń drobnych) były o 27% wyższe niż w tym samym okresie roku 2005, podała w komunikacie spółka. Agora szacuje, że wzrost wydatków na reklamę wyniesie w tym roku 10%. Najwięcej, o 40% wzrosną wydatki na internet, który będzie stanowił 5% wpływów reklamowych Agory, podaje ISB.

Spółka poinformowała również, że pion internet Agory miał dodatni wynik na poziomie EBITDA.

Grupa Agora miała w IV kwartale 2006 r, 15,3 mln zł zysku netto wobec 8,6 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane przychody w IV kwartale 2006 r. wyniosły 299,4 mln zł, w stosunku do 329,9 mln zł rok wcześniej. Przychody Grupy za cały 2006 rok wyniosły 1,13 mld zł i były o 5,7% niższe niż rok wcześniej. W całym 2006 roku Grupa wypracowała 33 mln zł. zysku netto.

W prezentacji dla inwestorów spółka poinformowała, że Gazeta.pl za 2 lata chce znaleźć się w pierwszej trójce polskich portali pod względem zasięgu i wpływów. Spółka zamierza też zostać liderem na rynku ogłoszeń branżowych w internecie.