Pięciu laureatów konkursu bezpieczny eSklep 2012

W tegorocznej edycji konkursu wzięły udział 464 sklepy internetowe, z których wyłoniono pięciu laureatów i dwa wyróżnienia. Konkurs zorganizował Instytut Logistyki i Magazynowania pod patronatem Ministerstwa Gospodarki.

Konkurs dzielił się na dwa etapy. W pierwszym badano zgodność sklepu z normami prawnymi (zawartymi w ustawach wymienionych w regulaminie konkursu). W tym etapie sprawdzano, czy konsument został dostatecznie poinformowany o zasadach dotyczących przetwarzania jego danych osobowych a także dostępność i kompletność informacji o przedsiębiorcy oraz warunki zawierania umowy na odległość.

W drugim etapie oceniano między innymi czytelność strony i opisów produktów oraz elastyczność form dostawy oraz płatności.

Kapituła konkursu wyłoniła pięć sklepów:

  • Asrtohobby.pl Marcin Sienko z siedzibą w Krakowie
  • FitnessAuthority-sklep.pl Alicja Zarębska z siedzibą w Gdańsku
  • Sferis.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
  • Sortmund.pl Joanna Pieniążek-Basta z siedzibą w Krakowie
  • decor8.pl Michał Kuriata, Agata Miller-Kuriata z siedzibą we Wrocławiu
Nagrodę konsumenta otrzymał sklep Perfumeria.pl a nagrodę Europejskiego Centrum Konsumenckiego sklep wec.com.pl. Organizator nie był w stanie udzielić informacji ile sklepów zostało odrzuconych w pierwszym etapie konkursu.

Nagrody wręczył 12 marca wiceminister Dariusz Bogdan. - Rozwój elektronicznego rynku handlu i usług może być także szansą na pokonanie obecnego kryzysu gospodarczego - dodał po rozdaniu nagród.

W zeszłym roku w konkursie wyłoniono dwóch laureatów spośród 1400 zgłoszeń - sferis.pl oraz Amaya-moda.pl. Pozostałe sklepy nie przeszły pierwszego etapu, co oznacza, że nie spełniały norm prawnych wyszczególnionych w zasadach konkursu. Mimo, że w konkursie można co roku brać udział, uczestników zgłosiło się znacznie mniej. Sklep sferis.pl został wyróżniony drugi rok z rzędu.

Zwycięstwo w konkursie uprawnia laureatów do posługiwania się logo Bezpieczny eSklep 2012 we wszystkich materiałach promocyjnych. Jeśli sklep przestanie spełniać normy określone w konkursie, organizator ma prawo odebrać mu tytuł.