Personalizacja wyników wyszukiwania w Google

Google uruchomił właśnie możliwość personalizacji wyników wyszukiwania. Dzięki temu możliwe będzie zapisywanie oraz komentowanie wyświetlonych rezultatów. Ma to pomóc użytkownikowi w interpretacji wyników znalezionych już w przeszłości.

Od jakiegoś już czasu Google zastanawiało się czy dać użytkownikom możliwość samodzielnego decydowania o tym, co znajdzie się na stronie z wynikami wyszukiwania. Wygląda na to, że w końcu firma z Mountain View zdecydowała się na taki krok. Od wczoraj w wynikach wyszukiwania znajdują się dwa nowe odnośniki. Jeden z nich pozwala na filtrowanie treści i umieszczanie naszych ulubionych wyników na samej górze strony za każdym razem, kiedy wpiszemy w okienko wyszukiwania dane słowa kluczowe. Drugi link pozwala na dodanie komentarza do znalezionej strony.

Personalizacja wyników wyszukiwania w Google

Dodatkowe odnośniki umozliwiające personalizację wyników

Decyzja Google najprawdopodobniej została podyktowana tym, że kilka startujących dopiero firm, takich jak Mahalo, Hakia czy Chacha, wprowadziło już taką funkcjonalność w swoich wyszukiwarkach.

Personalizacja wyników wyszukiwania w Google

Dodawanie notatek do wyników wyszukiwania

Na chwilę obecną personalizacja wyników wyszukiwania w Google możliwa jest tylko w sytuacji, gdy użytkownik jest zalogowany na swoim koncie. Jednak w przyszłości Google nie wyklucza wprowadzenia takiej funkcjonalności w całości lub jej części do ogólnodostępnego silnika wyszukującego, który jest najpilniej strzeżoną tajemnicą firmy.