PayPal formą płatności w Facebook

PayPal będzie oferował swoje usługi w kluczowych miejscach systemów reklamowych i deweloperskich serwisu Facebook.

Reklamodawcy uzyskają wkrótce możliwość, przekazywania opłat za reklamy na Facebooku (Facebook Ads) za pomocą systemu PayPal. Czynność ta odbędzie się za pośrednictwem istniejącego na serwisie społecznościowym narzędzia do tworzenia reklam w trybie online.

Współpraca z PayPal ma ułatwić klientom Facebooka z całego świata, targetowanie i prowadzenie kampanii reklamowych wśród ponad 400 milionów użytkowników Facebooka - zamieszkałych w 70% poza Stanami Zjednoczonymi.

Płatności w systemie PayPal staną się ponadto dostępne jako opcja płatności za kredyty na Facebooku (Facebook Credits), które przechodzą właśnie fazę testów beta w niewielkiej liczbie gier i aplikacji. Kredyty służą również do płacenia za prezenty w Sklepie z prezentami na Facebooku.

"W miarę rozwoju naszej działalności reklamowej i platformy zastosowań reklamowych, wśród życzeń od reklamodawców i twórców aplikacji z całego świata znajdowaliśmy coraz częściej potrzebę korzystania w całym Facebooku z systemu PayPal" — mówi Dan Levy, dyrektor działu operacji finansowych serwisu Facebook.

"Ułatwiamy klientom wysyłanie i odbieranie płatności przez Internet w 24 walutach i na 190 rynkach świata" — stwierdza Osama Bedier, wiceprezes działu platform i technologii wschodzących firmy PayPal. — "Twórcy aplikacji na Facebooku od zawsze wybierali i wybierają system PayPal do płacenia za towary wirtualne."