PDF w Internecie

Firma marketingowa SIEDEM- MEDIA.com promuje wykorzystanie formatu PDF w prezentacjach multimedialnych. Chce nimi zainteresować firmy telekomunikacyjne.

SIEDEM-MEDIA.com dokonała aktualizacji prezentacji wykonanej dla firmy EL-Q. Poza animacyjną częścią prezentacji zawarto w niej także dokumentację techniczną w formacie PDF. "Zalety takiego rozwiązania są tak oczywiste, że dziwię się, że nikt jeszcze na to nie wpadł" - mówi Piotr Pilcer, project manager SIEDEM-MEDIA.com. Z jego opinią nie zgadzają się przedstawiciele konkurencyjnych firm. "Od 2 lat produkujemy katalogi elektroniczne oparte w całości na dokumentacji PDF" - mówi Paweł Słowiakowski z krakowskiej firmy ANIMagic. Wtóruje Michał Lach, prezes K2 Internet: "Osobiście widziałem co najmniej kilkanaście prezentacji w formacie PDF wykonanych w Polsce, a firma K2 Internet wykonała ich skromnie licząc około 10. Co więcej pierwszą taką prezentację wykonaliśmy w 1998 roku."

Prezentacja przygotowana przez SEVEN-MEDIA.com kosztowała 25 tys. zł i zawierała 250 schematów w formacie PDF.

Twórcy prezentacji podkreślają fakt, że dokumenty w tym formacie nie zmieniają wyglądu, bez względu na system komputera, na którym są odtwarzane. Dlatego są przydatne do prezentacji materiałów projektowych, lub też do stworzenia serwisu WWW pozwalającego na zdalną pracę nad takimi materiałami lub tworzenie ich bibliotek. "Dwa z opracowanych przez nas systemów informacyjnych, wykorzystujących Internet, sporządza automatycznie raporty w formacie PDF" - powiedział Paweł Słowiakowski.

"Nie mamy jeszcze następnych po EL-Q klientów na produkty z wykorzystaniem formatu PDF, ale chcemy zainteresować nimi firmy telekomunikacyjne. Wiemy, że mają niekiedy ogromne trudności z zarządzaniem dokumentami projektowymi" - mówi Piotr Pilcer.

SIEDEM-MEDIA.com jest działem wrocławskiej Agencji Reklamowej Siedem, która obsługuje m.in. Castoramę, PTE Epokę, KIA Motors, STGroup czy TETĘ. Zajmuje się ona tradycyjnymi formami marketingu i mediami elektronicznymi. Posiada także biuro w Kaliforni a klientów poza Polską i USA, także w Kanadzie i Szwecji. "Zagraniczne kontrakty przynoszą ok. 30-40% naszych przychodów" - mówi Piotr Pilcer. Trzeba zaznaczyć, że SIEDEM-MEDIA.com proponuje na Zachodzie ceny analogicznych produktów ok. 30% wyższe, niż w Polsce. "Wynika to przede wszystkim z kosztów utrzymania biura i płac pracowników w Stanach Zjednoczonych" - mówi Piotr Pilcer.