Ozon i Press w cyfrowej szacie

Oferta kiosku z cyfrową prasą NetPress powiększyła się o tygodnik opinii Ozon oraz Foto Akt, magazyn poświęcony artystycznej fotografii erotycznej. Na zachętę kilka numerów Ozonu będzie można zamówić bez opłat. Na mocy umowy z polskim przedstawicielem firmy Zinio, w cyfrowej wersji będzie również można kupić miesięcznik Press. Rok 2005 już teraz można nazwać przełomowym dla tej formy dystrybucji prasowych tytułów.

Od stycznie br. sprzedaż e-wydań może być wliczana do sprzedaży tradycyjnych tytułów, co prawdopodobnie jest bezpośrednim motywem oferowania kolejnych tytułów w nowym kanale sprzedaży.

Do 9 listopada wydawca tygodnika Ozon umożliwia zamówienie darmowej prenumeraty trzech numerów tytułu. Po tym terminie prowadzona będzie regularna sprzedaż. Cena tygodnika w kiosku NetPress.pl wynosić będzie 4 zł, a w prenumeracie 3 zł, będzie więc nieco niższa niż w przypadku papierowego odpowiednika tytułu. W kiosku dostępne będą również egzemplarze archiwalne.

Kolejny nowy tytuł w kiosku NetPress to Foto Akt - polska edycja brytyjskiego tytułu The New Nude. Cena wersji cyfrowej wynosi 12.99 zł, podczas gdy papierowej 14.99 zł. Jest to już trzeci, po 'foto' i 'Fotografii cyfrowej', magazyn poświęcony fotografii w ofercie NetPress.pl, tym razem z erotycznym zacięciem.

Do grona partnerów NetPress dołączył też wydawca miesięcznika Press. Magazyn dostępny jest wyłącznie w serwisie www.press.pl. Czytelnicy mogą zamówić zarówno pojedyncze egzemplarze, jak i roczną prenumeratę. Pojedynczy cyfrowy Press dostępny jest w cenie 11,90 zł. W prenumeracie rocznej jedno wydanie kosztuje 8,80 zł. Za rok zapłacimy więc 105,60 zł podczas gdy standardowa prenumerata tradycyjnego wydania kosztuje w kraju 135 zł.

NetPress umożliwia klientom korzystanie z kilku form płatności. Obsługuje zarówno karty kredytowe (MasterCard i Visa), jak i przelewy - nie tylko internetowe, ale też tradycyjne, na poczcie lub w banku. Wdrożenie tych sposobów płacenia ma przyciągnąć tych potencjalnych klientów, którzy nie korzystają z bankowości elektronicznej - wyjaśnia dyrektor Netpress, Bartłomiej Roszkowski.

Na dystrybucje cyfrowych wydań zdecydowało się w połowie września wydawnictwo Axelspringer, wprowadzając Newsweek i Forbes do swojego cyfrowego kiosku. Również wydawca Polityki po opuszczeniu Onetu nie wyklucza wprowadzenia cyfrowych wersji tytułu. Ostatnio Springer zawarł umowę z polskim wydawnictwem Central European Science Journals, dzięki której prace naukowe z naszej części Europy będą szerzej dostępne na świecie.

Lider cyfrowej sprzedaży, Gazeta Prawna w pierwszym kwartale br. miała niecałe 4000 prenumeratorów, Gazeta Giełdy Parkiet - niecałe 400, zaś pozostałe tytuły miały w najlepszym wypadku po kilkanaście zamówień.

Na świecie cyfrowe wydania są nieco bardziej popularne niż w Polsce, lecz wciąż jest to margines dystrybucji. Obok dostępności i cech interaktywności, wydania elektroniczne kuszą zazwyczaj nieco niższą ceną. Nie jest to jednak regułą, jak się można przekonać śledząc plany wydawcy Playboya, który chce wprowadzić tytuł na platforme Zinio nie oferując żadnych zniżek czytelnikom.

Więcej:

Papierowi wydawcy tracą grunt pod nogami

Cyfrowa prasa: chwilowa moda czy przyszłość