Orbitz na giełdę

Serwis będący wirtualnym przedstawicielstwem głównych amerykańskich linii lotniczych przesłał do komisji papierów wartościowych (SEC) prospekt emisyjny. Firma chce pozyskać z publicznej oferty 125 mln USD.

Oferentami emisji będą banki Goldman, Sachs & Co., Credit Suisse First Boston, oraz kancelarie Legg Mason Wood Walker i Thomas Weisel Partners. Firma ma być notowana na Nasdaq pod symbolem ORBZ. Z informacji zawartych w prospekcie wynika, że od chwili uruchomienia Orbitz w czerwcu ub. roku, witryna zarejestrowała 6 mln użytkowników i przeprowadziła ponad 6 mln transakcji sprzedaży usług podróżniczych. W pierwszym kwartale br. firma sprzedała usługi (głównie bilety lotnicze) o wartości 542 mln USD. Przychody Orbitz wyniosły 32,1 mln USD, firma odnotowała stratę netto w wysokości 8,9 mln USD. Uzyskanie rentowności będzie wymagało, według przedstawicieli firmy, znacznego wzrostu przychodów.

Orbitz został założony przez amerykańskie linie lotnicze American Airlines, Continental Airlines, Delta Air Lines, Northwest Airlines i United Airlines w odpowiedzi na sukcesy rynkowe niezależnych od linii wirtualnych biur podróży jak Expedia.com czy Travelocity. Swoim klientom mógł zaoferować znacznie niższe ceny biletów lotniczych (rabaty na początku dochodziły do 15%), co wymusiło na konkurentach poszerzenie oferty o dodatkowe usługi turystyczne i wyjazdowe.