Onet rośnie na reklamie

Po trzech kwartałach Grupa Onet.pl może pochwalić się 24,13 mln zł zysku netto. Jeszcze w ubiegłym roku za ten sam okres grupa odnotowała stratę netto w wysokości ponad 13 mln zł. Trzeci kwartał 2004 r. dla samego portalu Onet.pl jest już drugim kwartałem na plusie, wypracowanym głównie dzięki reklamom.

Po trzech kwartałach 2004 roku Grupa Onet odnotowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 59,53 mln zł i zysk operacyjny na poziomie 3,05 mln zł. Sam portal odnotował wzrost wysokości przychodów o 62%, jeśli wziąć pod uwagę trzy ostatnie kwartały. Przychody ze sprzedaży realizowanej w ramach portalu stanowią aż 72,6% ogółu przychodów ze sprzedaży w Grupie Onet po trzech kwartałach 2004.

Onet czerpie zyski ze sprzedaży reklam internetowych, płatnych usług, jak poczta czy pośrednictwo w rejestracji i sprzedaży domen, usług dostępowych OnetKonekt przez modem i satelitę czy płatnych serwisów tematycznych. Ale to właśnie sprzedaż internetowych usług marketingowych w trzech ostatnich kwartałach wyraźnie podciągnęła wyniki całej Grupy Onet.pl. Stanowią one 67,1% ogółu gotówkowych przychodów ze sprzedaży. Same reklamy przyniosły Onetowi prawie 29 mln zł.

Według badań deklaratywnych Net Track prowadzonego przez SMG/KRC, we wrześniu ponad 5,8 miliona polskich internautów przyznało, że przynajmniej raz w miesiącu skorzystało z portalu Onet.pl.