Onet.pl: inne portale mają niepełny CPA

Onet.pl podpisał umowę o współpracy z firmą Tradedoubler, dzięki której od kilku tygodni oferuje CPA jako model rozliczania kampanii reklamowych. Onet chwali się, że jako pierwszy wśród polskich portali umożliwia prowadzenie działań marketingowych w pełnej wersji tego modelu.

Najpopularniejszy polski portal (wg kwietniowego Megapanelu) pragnie przyciągnąć reklamodawców dużą powierzchnię reklamową. Dzięki temu formy reklamowe towarzyszące kampaniom CPA mają być maksymalnie nieinwazyjne (link, przycisk, mała grafika) i umieszczane kontekstowo w serwisach tematycznych.

Za prowadzone w ten sposób kampanie, Onet.pl proponuje rozliczenie w modelu CPA, który określa jako "pełny" - "Model CPA w portalu obecny jest od dawna, jednak w modelu "niepełnym"; natomiast w pełnym, w oparciu o dedykowaną technologię - od kilkunastu tygodni" - wyjaśnia nam Rafał Marek, kierownik działu produktu reklamowego w Grupie Onet.pl SA. Rozwinięcie modelu umożliwiła technologia dostarczona przez firmę Tradedoubler.

Co oznacza, że Onet umożliwia prowadzenie działań marketingowych w pełnej wersji modelu CPA? "W tym momencie, w "modelu pełnym", przy realizacji działań marketingowych CPA u nas każda ze stron (portal i partner reklamowy) pracuje na tym samym narzędziu, ma dostęp do tych samych raportów i każda ze stron wie dokładnie co i w jaki sposób mierzymy (akcje), każda ze stron zna efektywność działań marketingowych, w tym także poszczególnych kreacji - mówi Rafał Marek - W innych portalach, według naszej wiedzy, dominuje na razie nadal sposób taki, że np. rozliczenia oparte są na raportach wygenerowanych przez reklamodawcę, żadna ze stron nie dysponuje informacjami o skuteczności (efektywności) poszczególnych kreacji, czy ogólnie działań marketingowych (czyli "niepełny")."

Jak podaje Onet.pl, nowym modelem szczególnie zainteresowani są reklamodawcy z branży finansowej, turystycznej oraz szeroko pojętego e-commerce.