Onet.pl: "Dajemy sobie rok na osiągnięcie celu"

Co jeszcze pomoże internaucie w dokonywaniu zakupów w Galerii Handlowej OnetZakupy?

Oprócz funkcji wyszukiwarki i porównywarki, a także personalizacji serwisu i narzędzi społecznościowych udostępnimy także tzw. Cenowego Zwiadowcę. Jest to aplikacja do zainstalowania w przeglądarkach, a jej idea jest bardzo prosta: podpowiadanie użytkowników o dostępności produktów i cenach niezależnie, jaką stronę z produktem odwiedza on w sieci.

Zwiadowcę można odpowiednio skonfigurować od formy prezentacji po założenia, kiedy ma się pojawiać.

Onet.pl: "Dajemy sobie rok na osiągnięcie celu"

Jak wyglądają plany rozbudowy platformy e-commerce w Onet.pl. Skoro zamierzają Państwo konkurować z polskimi liderami rynku w zakresie obsługi e-handlu, to muszą być one poważne?

Nasze nowe działania oraz tworzenie szeregu przedsięwzięć z obszaru handlu elektronicznego doprowadzi do sytuacji, w której silnie zaistniejemy na rynku generowania transakcji.

To nie jest rewolucja. Ten krok jest zupełnie naturalny. W polskiej sieci mamy wręcz za dużą podaż oferty, a wciąż za mało aktywności kupujących. Aktywacja klientów to gigantyczna praca do wykonania, ale co ważne będzie to z korzyścią dla całego rynku. Między innymi dlatego powołaliśmy nową spółkę SunWeb, która się zajmuje dostarczaniem oprogramowania do prowadzenia handlu online oraz poza tym prowadzimy kilka projektów o charakterze transakcyjnym.

Na jaki udział w rynku e-commerce liczy Onet teraz oraz za 12 miesięcy?

Trudno mówić o udziale w rynku e-commerce, ponieważ nasza rola sprowadza się do bycia pośrednikiem pomiędzy Sprzedającymi, a Kupującymi i w tym segmencie chcemy mieć wiodącą pozycję. Nie jesteśmy konkurencją dla serwisów transakcyjnych, a uzupełniamy ich działalność oferując produkty i usługi w portalu.

Dziękuję za rozmowę