Onet.pl: "Dajemy sobie rok na osiągnięcie celu"

W ramach Galerii powstanie też porównywarka cenowa. Czym będzie się ona odróżniać od oferty konkurencji, dlaczego użytkownicy mają opuścić Ceneo, Skapiec czy Radar i korzystać właśnie z jej usług?

Porównywarki cen stały się popularnymi serwisami i dość dużo ich funkcjonuje na rynku. Nam zależy na zbudowaniu czegoś więcej niż tylko porównywarka, dlatego idziemy o krok dalej i funkcjonalność porównywania będzie tylko jednym z istotnych udogodnień wpisana w znacznie szerszy serwis zakupowy.

Onet.pl: "Dajemy sobie rok na osiągnięcie celu"

Czyli porównywarka cen będzie ściśle zintegrowana z Galerią i nie będzie działała samodzielnie?

Zależy nam na zbudowaniu kompleksowej platformy o charakterze zakupowym. Chcemy współpracować ze wszystkimi sklepami oraz oczywiście z naszym strategicznym partnerem - Allegro. Przed nami na pewno trudna droga do osiągnięcia celu, bo chcemy aby nasza platforma była "numerem jeden" w segmencie serwisów o charakterze zakupowym, agregującym najwięcej ofert i sklepów. Musimy ciężko przepracować najbliższe 12 miesięcy, ponieważ na sezon zakupowy 2009 chcemy mieć stabilną wiodącą pozycję w tym segmencie.

Co jeszcze zostanie zaproponowane użytkownikom Galerii w jej nowym kształcie?

Bardzo popularnym trendem w zakupach jest social shopping i społeczności. Galeria Handlowa zaoferuje takie możliwości jak komentowanie i kolekcjonowanie produktów. Chcemy udostępnić użytkownikom narzędzia do oceny oraz rekomendacji, do tego dojdą usługi skoncentrowane na ułatwieniu dokonywania zqakupów, które można personalizować.

Na konferencji E-commerce Standard 2008 zapowiedzieli Państwo uruchomienie sześciu nowych serwisów zakupowych. Co to będą za serwisy i kiedy możemy się spodziewać ich startu?

Dajemy sobie rok na osiągnięcie celów. W ciągu najbliższych 6 miesięcy wdrożymy kilka serwisów, a pierwszy z nich będzie jeszcze tej jesieni. Będą to serwisy powiazane z Galerią Handlową OnetZakupy Do tego dochodzi ciągły aspekt rozwijania podstawowych funkcji Galerii Handlowej, poprawianie wyników wyszukiwania, zwiększanie bazy ofert. Praca nad jakością bazy i wyników jest kluczowa i najbardziej absorbująca.