Onet promuje Polskę

Konsorcjum, składające się z firm Onet.pl SA, wydawnictwa Business Press oraz Instytutu Adama Mickiewicza, wygrało przetarg ogłoszony przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych na promocję Polski na świecie.

W trakcie dwuletniego kontraktu z MSZ konsorcjum dostarczy ok. 5 tys. stron tekstów, które zostaną przetłumaczone na 4 języki: angielski, niemiecki, francuski i hiszpański. Będą one uzupełnione zdjęciami. Powstanie w ten sposób "kanon tekstów informacyjnych", przeznaczonych do bezpłatnego wykorzystywania przez ambasady RP i media zagraniczne w publikacjach zarówno elektronicznych, jak i drukowanych. Konsorcjum opracuje również

zawartość trzech witryn internetowych: oficjalnych stron MSZ, strony "Integracja z UE" oraz witryny "Panorama Polski". Przygotuje 30 folderów tematycznych i ulotek oraz 3 albumy i płyty CD-ROM. Wartość zamówienia wynosi ok. 6 mln zł.

Wszyscy członkowie konsorcjum mają doświadczenia w przygotowywaniu tekstów informacyjnych z zakresu: gospodarka, kultura, społeczeństwo i turystyka. Business Press to wydawca miesięcznika Businessman Magazine (nakład 70 tys. egz.) oraz obcojęzycznych publikacji promocyjnych, np. Kaleidoscope, przygotowywanego na zlecenie Polskich Linii Lotniczych LOT oraz półrocznika Polska 2000, dystrybuowanego w pokojach hotelowych. Centrum Międzynarodowej Współpracy Kulturalnej Instytut Adama Mickiewicza to instytucja powołana do promocji polskiej kultury na świecie. IAM jest organizatorem międzynarodowych imprez, m.in. Festiwalu Europalia (Bruksela 2001), polskiego sezonu kulturalnego we Francji, Roku Polskiego w Austrii i in. Onet.pl SA, właściciel portalu, posiada także firmę Optimus Pascal Multimedia, Wydawnictwo Pascal.

Konsorcjum zrealizuje zamówienie, korzystając głównie z zespołu własnych autorów i własnych zasobów informacyjnych. Nad projektem ma pracować ponad 500 osób.