Onet.pl z Web.de rusza na podbój Europy
- Magdalena Górak,
- 16.05.2005, godz. 17:44
Onet.pl i portal Web.de rozpoczęły współpracę, dzięki której polscy reklamodawcy uzyskali dostęp do 23 europejskich krajów. $Już po 48 godzinach od zlecenia reklamodawcy mogą spodziewać się efektywnego odbioru swoich kampanii przez 70 milionów użytkowników internetu: to dziesięciokrotnie więcej, niż mogliśmy im zaoferować na rynku krajowym!$ - podkreśla Piotr Welc.
Co to jest Web.de?
Web.de to podkreślający swą niezależności niemiecki portal internetowy, który - według AGOF Internet Facts - odwiedza miesięcznie prawie 10,5 mln użytkowników. Ze względu na ich liczbę jest drugim co do wielkości niemieckim portalem, pierwszym zaś ze względu na liczbę skrzynek pocztowych. Działa w sieci D-A-CH zrzeszającej niemieckojęzyczne portale w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Pod koniec 2003 roku Web.de, wraz z grupą Wanadoo i włoskim Libero uruchomił paneuropejską sieć reklamową AD Europe, na którą składa się sześć dużych europejskich portali, właśnie Web.de, francuski, brytyjski, holenderski i hiszpański Wanadoo oraz włoski Libero.
Jakie są zasady gry?
Onet stał się jednym z kilku partnerów portalu Web.de, które nie są związane z żadną siecią. Takimi partnerami jak Onet są portale w takich krajach jak Belgia, Chorwacja, Czechy, Dania, Finlandia, Grecja, Węgry, Norwegia, Portugalia, Rumunia, Rosja, Słowacja, Szwecja i Turcja. Dzięki porozumieniu między tymi graczami możliwe są kampanie docierające łącznie do 71 milionów internautów w 23 europejskich krajach.
Jak wyjaśnia Adam Samsel z Biura Reklamy Onet.pl, polski portal nie należy do żadnej z dwóch sieci reklamowych, jakich członkiem jest Web.de. Stworzyliśmy nie sieć, lecz konkurencję dla takich podmiotów jak Yahoo czy MSN, które mają możliwości zaoferowania dużych kampanii zasięgowych. Zebrani zostali najważniejsi gracze na europejskich rynkach.Web.de zaproponował współpracę Onet.pl prawie rok temu i już od tego momentu możliwe były wspólne działania. Umowa została podpisana na początku tego roku.
Web.de chcąc zwiększyć atrakcyjność swojej oferty wobec innych międzynarodowych graczy już od kilku lat prowadzi działania integrujące największe podmioty europejskie. Zwykle proponuje współpracę graczowi z pierwszej trójki największych na danym rynku. Nie wiem, czy Web.de kontaktował się w Polsce z innym portalem niż my. Myślę, że takich rozmów nie było, bo współpraca między nami a Web.de musi być oparta na partnerstwie i zaufaniu. Wiem co prawda, że na niektórych rynkach Web.de eksperymentuje. W Szwecji czy Norwegii prowadzi rozmowy z dwoma podmiotami, ale w efekcie i tak tylko jeden z nich zostaje partnerem Web.de - wyjaśnia Adam Samsel.
Jak będzie działać system?
Do Web.de będą przesyłane statystyki ze wszystkich krajów, w jakich była prowadzona kampania. Web.de to element łączący wszystkich w sieć. Onet w Polsce będzie kontaktem bezpośrednim dla klientów zainteresowanych europejską kampanią. Klienci zagraniczni, którzy będą zainteresowani kampanią reklamową w Polsce, będą mogli się zwrócić do biura w danym kraju, który zlecenie przekaże do Web.de.
Dla zagranicznych pranerów polski rynek jest bardzo atrakcyjny ze względu na liczbę internautów, która w tym roku może przekroczyć 10 mln. Wejście Polski do Unii pewnie miało wpływ na decyzję niemieckiego partnera. Jednak jest on związany umowami nie tylko z graczami na rynkach Unii Europejskiej. Zagraniczni klienci potrzebuję dużego zasięgu i kolejne umowy go zwiększają - tłumaczy Adam Samsel. Oczywiste jest jeszcze to, że Polska dla Zachodniej Europy jest wciąż atrakcyjna cenowo. Ideą tego przedsięwzięcia było stworzenie produktu atrakcyjnego cenowo - nie ukrywa Samsel.
Dzięki rozmowie z Adamem Samselem z Biura Reklamy Onet.pl uzupełniliśmy newsa o szczegóły dotyczące porozumienia między polskim i niemieckim portalem.
W ramce umieściliśmy komentarz Jacka Koltonika, dyrektora Departamentu Internet CR Media.