Onet.pl: wolniejszy niż przed rokiem wzrost przychodów za I kwartał 2009

Łukasz Wejchert, prezes Onet.pl zapowiedział, iż przychody firmy w pierwszym kwartale 2009 r. wzrosną, ale mniej niż w roku minionym.

Spowolnienie gospodarcze powodujące m. in. ograniczanie budżetów reklamowych coraz wyraźniej zaczyna dotykać internet. Łukasz Wejchert, prezes Grupy Onet.pl zapowiedział, iż mimo spodziewanego wzrostu przychodów firmy w I kwartale 2009 r., nastąpi on z mniejszą niż w ubiegłym roku dynamiką. Prezes Grupy Onet.pl podkreślił, iż trudno o wiarygodne prognozy dotyczące przychodów w obliczu panującej sytuacji gospodarczej.

Wolniej niż w ubiegłym roku rośnie reklama graficzna, ale obserwujemy dynamiczny rozwój innych biznesów - należących do Onetu lokalizatora internetowego Zumi.pl i serwisu randkowego Sympatia.pl. Jednocześnie pomimo spowolnienia w I kw. widzimy, że w porównaniu z ubiegłym rokiem, wzrosły wydatki na marketing on-line w sektorze FMCG (o 50%) i branży motoryzacyjnej (o 33%). To pokazuje, że wiele firm zamierza wykorzystać obecną sytuację do umocnienia swojej pozycji rynkowej - powiedział Łukasz Wejchert.

W powszechnej opinii ekspertów i analityków panuje przekonanie, że internet będzie jedynym medium, które odnotuje wyraźny wzrost wartości w 2009 r. kształtujący się na poziomie kilkunastu procent. Wg CR Media wartość reklamy on-line wzrośnie o 16% i dynamika ta będzie znacznie mniejsza niż rok temu. ZenithOptimedia szacuje, że wydatki na reklamę w sieci w bieżącym roku wzrosną o 21%. Najniższy wzrost wydatków na reklamę internetową w 2009 r. widzi Starlink, wg tego domu mediowego będzie to 0-3%.

Źródło: http://bankier.pl