Olimpijskie marzenia

W 2008 roku Igrzyska Olimpijskie w Pekinie mogą stworzyć pierwszą prawdziwą narodową platformę dla amerykańskich firm, które będą chciały przekazać informacje marketingowe całym Chinom.

W 2008 roku Igrzyska Olimpijskie w Pekinie mogą stworzyć pierwszą prawdziwą narodową platformę dla amerykańskich firm, które będą chciały przekazać informacje marketingowe całym Chinom.

Trudno przecenić wagę, jaką przykłada chiński rząd do tych igrzysk. Politycy postrzegają olimpiadę w Pekinie jako prezentację nowych, kwitnących gospodarczo Chin i budują na cele igrzysk 37 stadionów i hal sportowych, niemal 300 km sieci metra, 640 km autostrad w Pekinie i okolicach. Kolejny wiele mówiący przykład na to, jak poważnie traktowana jest organizacja igrzysk: rząd efektywnie stosuje sankcje wobec podrabiania symboli olimpijskich.

Zobacz również:

Rządzący Chinami postrzegają olimpiadę - i w ogóle sport - jako zdrowy i apolityczny sposób na okazanie przez obywateli entuzjazmu. Wszystkie wysiłki marketingowe promujące to uczucie mogą liczyć na przychylność rządu. "To jedna z barier, które zostały obalone" - mówi John Rowady, prezes Revolution, firmy zajmującej się marketingiem sportowym z aliansem strategicznym w Chinach. "Obrazy sportowe, atleci i imprezy sportowe to podmioty, w które rząd pozwoli firmom inwestować".

Jeśli powiązać to z głębokim poczuciem narodowej dumy charakteryzującym Chińczyków, łatwo można odgadnąć, czemu firmy oczekują dużej i oddanej publiczności podczas tych igrzysk. Przy okazji będzie to publiczność dla wszystkich informacji marketingowych przekazywanych przez te firmy.

Krótkie dane:

9,6 mln Wielkość kraju w kilometrach kwadratowych

1,3 miliarda Całkowita populacja

92% Odsetek obywateli, którzy są Chińczykami Han

56 Grup etnicznych

32,26 Mediana wieku

1,65 bln USD Produkt krajowy brutto

10 Chińskich miliarderów

43 Sklepy Wal-Mart

400 Dużych centrów handlowych

2007 Rok, w którym zostaną zniesione wszystkie ograniczenia dla zagranicznych posiadaczy sieci handlowych

1000 + Restauracji KFC

Źródło: Access Asia, CIA: The World Factbook, Ernst&Young, Forbes, Interbrand, The Associated Press, WorldBank

Największe globalne marki chińskie

#Marka# #Branża#
Haier elektronika
Lenovo komputery
China Mobile telefonia komórkowa
Tsingtao Brewery browary
Ping An finanse
Bank of China bankowość
CCTV telewizja
Air China linie lotnicze
Huawei telekomunikacja
Sohu.com internet

Źródło: Financial Times

#Populacja Statyczna# Chińczycy w wieku 20-29 lat stanowią największy segment populacji. Są bardziej otwarci i mniej konserwatywni niż grupy starsze, które doświadczyły koszmaru Rewolucji Kulturalnej.
#Podążaj za pieniędzmi# Żywność pozostaje najważniejszym wydatkiem chińskich konsumentów, jednak sektory takie jak opieka zdrowotna, nieruchomości i edukacja odnotowują znaczący wzrost udziałów w wydatkach konsumenckich w ostatnich latach.