O2.pl pożegna się z Kurnik.pl

Od sierpnia o2.pl nie będzie już sprzedawać reklam na Kurniku.

Spółka o2.pl już wkrótce najprawdopodobniej zakończy współpracę ze stworzonym przez Marka Futregę serwisem Kurnik.pl. Dotychczas spółka miała wyłączność na sprzedaż reklam na serwisie, a zasięg Kurnika wliczany był na poczet o2.pl

- "Martwi mnie, że współpraca ta pewnie będzie się musiała zakończyć, aby inni nie mogli bez zachowania proporcji nam jej wypominać. Od sierpnia nie będziemy już na Kurniku sprzedawali reklam" - powiedział dla Wirtualnemedia.pl Jacek Świderski, członek zarządu o2.pl.

Jak mówi Jacek Świderski przyczyną zakończenia współpracy są stawiane portalowi o2.pl zarzuty o kupowaniu ruchu. Przykładem takiego zabiegu ma być właśnie Kurnik.pl, który nie należy do spółki, ale jego ruch na podstawie umowy wliczany jest do zasięgu portalu.

O2.pl pożegna się z Kurnik.pl

"Dziwią nas zarzuty współpracy z Kurnikiem, który zwiększa nam zasięg o ledwie 150 tys. RU. A jest to serwis, w który inwestowaliśmy i traktowaliśmy jak własny przez wiele lat." - mówi Jacek Świderski.

O2 mogło dotychczas wykorzystywać przestrzeń reklamową Kurnik.pl, ale tylko na ściśle określonych zasadach. Jedną z nich miał być brak pop-upów, top layerów. Wymagania takie stawiał Marek Futrega, wg którego gracz miał się koncentrować na grze, a nie na latającym okienku.

Innym stworzonym przez Futeregę serwisem jest Garnek.pl ("strona na zdjęcia, bez albumów i bajerów"). Partnerem Garnka jest również o2.pl, które zobowiązało się promować Garnek.pl na własnych serwisach. Nie wiadomo, czy ta współpraca także się zakończy.

Kurnik miesięcznie przyciąga 764 tys. osób, co daje mu ósme miejsce pod względem wielkości wśród serwisów pracujących na zasięg o2.pl (za Megapanel PBI/Gemius; kwiecień 2009 r.). Pozbycie się takiej perełki może wpłynąć na pozycję portalu w rankingu Megapanel. Łączny zasięg o2.pl to 46,2 proc, a bez Kurnika w portfelu zmniejszy się on odpowiednio do 45,5 proc.