O Interii będzie głośno

Wczoraj ruszyła kampania reklamowa portalu Interia przygotowana z dużym rozmachem. W telewizji, radiu, prasie i oczywiście internecie portal będzie pracował nad większą rozpoznawalnością swojej marki, wzmacniał świadomość istnienia różnorodnych serwisów oraz zachęcał do korzystania z usług portalu. Akcja potrwa do końca listopada, a jej największe nasilenie nastąpi w ciągu najbliższych trzech do czterech tygodni. To kolejna spółka internetowa po Allegro, która zdecydowała się na atak medialny.

Mariusz Kuziak, rzecznik Interii, dosłownie kilka dni przed startem kampanii, powiedział nam - W przeciwieństwie do WP czy Onetu nie mamy "dziedzictwa" w postaci o 5 lat dłuższej obecności na rynku, co przekłada się bezpośrednio na utrwalenie się portalu w świadomości użytkowników sieci. Musimy więc przebijać się przez to, wykształcone latami, przyzwyczajenie użytkowników do konkurencji. Reklama w mediach tradycyjnych jest w tym pomocna, bo pokazuje, że istniejemy - że jest alternatywa dla tych konkurencyjnych produktów. Realizacją przekonania o konieczności przebijania się ze swoimi produktami do świadomości internautów jest właśnie kampania promocyjna Interii, która ruszyła w tradycyjnych mediach.

Kampania telewizyjna obejmie spoty w TVP 1, TVP 2, MTV i Vivie oraz billboardy sponsorskie w Telewizji Polsat i Tele 5. Kampania radiowa będzie prowadzona na antenie radia RMF FM i RMF Maxx. W tym samym czasie będzie trwać kampania w prasie, na łamach prawie 30 tytułów prasy opiniotwórczej, kobiecej, komputerowej i młodzieżowej, np.: Bussinesman Magazine, Wiedza i Życie, Gazeta Prawna, Życie Warszawy, Film, Elle, Nowa Fantastyka i Komputer Świat.

W wybranych aglomeracjach będzie prowadzona kampania outdoorowa, która obejmie citylighty oraz reklamę na autobusach. Towarzyszyć jej będzie akcja indoorowa w ponad dwustu szkołach i na ponad stu uczelniach. Uzupełnieniem akcji prowadzonej w mediach tradycyjnych będą działania w Internecie, którymi zostanie objętych kilkanaście witryn, m.in. tygodnika Wprost, Wirtualnych Mediów, Newsweeka, Dziewczyny i Cogito.

Kampania ma pokazać bogactwo zasobów portalu, toteż na layoutach i w reklamach prasowych pojawiają się nawiązania do popularnych serwisów i usług jak m.in.: Poczta, Pogoda, Sport, Kobieta, Poczta, Teledyski, Giełda, Waluty, Film, Tłumacz i Motoryzacja. Charakterystycznym elementem graficznym kampanii odbywającej się pod hasłem "INTERIA.PL. Kliknij po więcej" jest strzałka-kursor, znak budzący skojarzenia z komputerem i Internetem. W reklamach ten symbol pojawia się w postaci spersonifikowanej i prezentuje różne ludzkie zachowania. Ma w dowcipny sposób kierować uwagę odbiorcy w stronę Internetu.

- Na przykładzie wybranych serwisów i usług pokazujemy różnorodność oferty portalu. Kierujemy nasz przekaz do szerokiej grupy odbiorców, którym chcemy pokazać, że w Interia.pl znajdą mnóstwo ciekawych serwisów i użytecznych usług. Liczymy na to, że w wyniku działań promocyjnych więcej użytkowników Internetu dowie się, że w naszym portalu znajdą serwisy, z których istnienia być może do tej pory nie zdawali sobie sprawy - wyjaśnia Grzegorz Wójcik, wiceprezes zarządu spółki.

Strategiczne założenia kampanii są wynikiem badań prowadzonych na przestrzeni ostatnich miesięcy. Przygotowaniem kreacji i produkcją zajęła się wyłoniona w przetargu agencja ART FM, zakupem mediów - Interia.pl.

Więcej o wykorzystaniu innych mediów niż internet do promocji internetowych spółek pisaliśmy ostatnio w tekście "Stare media promują nowe".