Nowy system reklamowy Yahoo spełnia oczekiwania

Wprowadzenie nowej platformy reklamowej Panama było dobrym posunięciem ze strony Yahoo, wynika z badań firmy comScore.

Nowy system Panama został wprowadzony 5 lutego. W tygodniu kończącym się 11 lutego liczba kliknięć w reklamy (CTR) Yahoo była o 5% wyższa niż tydzień wcześniej, Jeszcze lepiej było w tygodniu kończącym się 18 lutego - liczba kliknięć była o 9% wyższa niż dwa tygodnie wcześniej, wynika z badań comScore.

W nowym systemie Panama kolejność wyświetlania reklam tekstowych jest generowana podobnie jak w systemie Google. Nie bazuje tylko na tym jaką kwotę zapłacił reklamowodawca za słowo kluczowe, lecz także na tym, na ile ogłoszenie pasuje treściowo do kwerendy wpisywanej do wyszukiwarki.

Zobacz również:

Yahoo wprowadziło na rynek Panamę w związku z coraz silniejszą pozycją Google na rynku reklamowym. Zarząd Yahoo uznał w zeszłym roku, że najsłabszym ogniwem firmy jest niedoskonały system reklamy kontekstowej.