Nowy system reklamowy Yahoo spełnia oczekiwania

Wprowadzenie nowej platformy reklamowej Panama było dobrym posunięciem ze strony Yahoo, wynika z badań firmy comScore.

Nowy system Panama został wprowadzony 5 lutego. W tygodniu kończącym się 11 lutego liczba kliknięć w reklamy (CTR) Yahoo była o 5% wyższa niż tydzień wcześniej, Jeszcze lepiej było w tygodniu kończącym się 18 lutego - liczba kliknięć była o 9% wyższa niż dwa tygodnie wcześniej, wynika z badań comScore.

W nowym systemie Panama kolejność wyświetlania reklam tekstowych jest generowana podobnie jak w systemie Google. Nie bazuje tylko na tym jaką kwotę zapłacił reklamowodawca za słowo kluczowe, lecz także na tym, na ile ogłoszenie pasuje treściowo do kwerendy wpisywanej do wyszukiwarki.

Yahoo wprowadziło na rynek Panamę w związku z coraz silniejszą pozycją Google na rynku reklamowym. Zarząd Yahoo uznał w zeszłym roku, że najsłabszym ogniwem firmy jest niedoskonały system reklamy kontekstowej.