Nowy system reklam i konta pocztowe w Google

Google jest w trakcie przygotowywania nowego systemu reklamowego, który będzie połączony z pocztą elektroniczną. Zdaniem wielu, to rozwiązanie ma przyczynić się do znacznego wzrostu przychodów wyszukiwarki. Co więcej, Google zamierza odebrać użytkowników portalom Yahoo! oraz MSN.

Informację podała agencja Reuters. Osoby związane z firmą Google ujawniły, że spółka pracuje właśnie nad zupełnie nowym rozwiązaniem do publikowania reklam. System ma być połączony z pocztą elektroniczną, tym samym ogłoszenia będą pojawiać się dopiero w momencie, kiedy otworzymy e-maila.

O prowadzonych eksperymentach z pocztą elektroniczną świadczą już wcześniejsze działania Google. Firma w ciągu ostatnich paru lat nabyła kilka spółek zajmujących się takimi usługami.

W Silicon Valley chodzą również pogłoski o tym, że Google planuje uruchomienie dla swoich użytkowników kont poczty elektronicznej. Wskazywać miałoby na to m.in. zarejestrowanie domeny googlemail.com oraz przejęcie firmy zajmującej się produkcją rozwiązań do zarządzania skrzynkami e-mail.

Nie wiadomo jeszcze, czy konta pocztowe w Google będą darmowe czy płatne.

Wiele wskazuje na to, że Google stanie się portalem podobnym do Yahoo! lub MSN. Komentatorzy rynkowi podkreślają, że na stronie firmy pojawia się coraz więcej usług przypominających funkcjonalnością te, które udostępnia niemalże każdy z portali. Google posiada grupy dyskusyjne, w tej chwili testuje podstronę Froogle, gdzie będzie można robić zakupy oraz serwis informacyjny.

Możliwość zakładania kont internetowych w Google z pewnością przyciągnie na stronę wyszukiwarki spore rzesze użytkowników. Tym samym pozycja Yahoo! oraz MSN może zostać zachwiana.