Nowy alternatywny operator stacjonarny

GTS Polska, spółka operacyjna należąca do holdingu GTS Polska (dawniej Internet Partners) rozpoczęła działalność jako niezależny operator telekomunikacyjny. Swoją ofertę kieruje do firm, którym chce proponować głęboko zindywidualizowane taryfy.

GTS Polska rozpoczęła świadczenie usług telekomunikacyjnych dla klientów korporacyjnych w regionie warszawskim. Jednocześnie firma prowadzi działania zmierzające do objęcia swym zasięgiem największych miast w Polsce. Celem firmy jest uzyskanie pozycji czołowego alternatywnego operatora telekomunikacyjnego w Polsce, jakkolwiek jak wspomniał jest to – według słów dyrektora zarządzającego GTS Central Europe Louisa Totha – „gatunek zagrożony”. „Trudno byłoby raczej zrobić w obecnych warunkach prawnych dobry biznes dla klientów rezydencjonalnych” – wyjaśnił Louis Toth.

Wśród usług znajdujących się w ofercie GTS znajdują się (lub znajdą po rozpatrzeniu wniosku o zezwolenie telekomunikacyjne) połączenia lokalne, międzystrefowe, międzynarodowe, do sieci GSM, dostęp przez dial-up. GTS dysponuje w Warszawie centralą telefoniczną o pojemności do 80 tys. linii biznesowych i 150 tys. prywatnych. W kwestii komutowanego dostępu do Internetu GTS podpiera się precedensową decyzją URTiP z września br. o połączeniu z siecią TP S.A., ustalającej szczegóły techniczne i taryfowe interconnectu.

GTS proponuje swym klientom różne plany taryfowe, stosownie do wymagań abonentów. „Pod względem elastyczności oferty jest to z pewnością podejście nowatorskie na rynku. Jesteśmy w stanie w połączeniu z systemem rabatowym dobrać bardzo szczegółowy plan taryfowy” – stwierdził Maciej Janas, dyrektor sprzedaży w GTS Polska. Podstawą naliczania opłat jest obecnie impuls, jednak GTS zamierza niebawem zaoferować "czasowe" plany taryfowe w których opłaty będą naliczane za rzeczywisty czas rozmów. Całkowitej cyfryzacji ulega obieg dokumentów pomiędzy operatorem i abonentem – faktury przesyłane są w dokumentach PDF, informacje o billingu znajdują się na dedykowanych stronach WWW.

Każdy abonent przyłączony do sieci GTS może w dowolnym momencie wykonać połączenie w wybranej, korzystniejszej dla siebie w danym momencie technologii: klasycznej lub VoIP. „To także rozwiązanie, naszym zdaniem, nowatorskie. Nie zrezygnujemy z VoIP, więc będzie istniała możliwość wyboru” – mówił Maciej Janas.

Obecnie GTS posiada w Warszawie około 10 biznesowych klientów usługi stacjonarnej (każdy minimum 30 linii), oraz ok. 600 na łącza.