Nowości w mBanku

W drugą rocznicę wejścia na rynek mBank podsumował swą dotychczasową działalność i prezentował nowe produkty, o które niebawem poszerzy swoją ofertę.

Do tej pory, przez okres dwóch lat działalności banku, który jest detalicznym ramieniem BRE Banku, 312 tys. klientów otworzyło w nim 381 tys. rachunków. Jak twierdzą szefowie internetowego banku, jeżeli zostanie zachowane dotychczasowe tempo pozyskiwania klientów, realne jest przekroczenie do końca br. liczby 400 tys. rachunków.

Jak wynika z raportu opracowanego przez Radę Bankowości Elektronicznej przy Związku Banków Polskich, mBank dzierży palmę pierwszeństwa jeśli chodzi o udział w rynku (28,3%) rachunków bankowych z dostępem przez Internet. Jeżeli chodzi natomiast o liczbę klientów banków elektronicznych w Polsce, mBank skupia ich aż 25%.

Najbardziej skutecznym kanałem pozyskiwania klientów przez mBank jest jego strona internetowa, poprzez którą rachunki otworzyło 52% klientów. Kolejne kanały to telefoniczne call center i poczta (łącznie 20%), inne portale internetowe (18%) oraz sieci zewnętrzne (10%). Strony WWW mBanku odwiedza codziennie ok. 30 tys. internautów, zaś miesięcznie liczba ta oscyluje wokół miliona użytkowników.

W drugą rocznicę działalności mBank zaprezentował także nowe produkty. mPlan to wprowadzona wczoraj pożyczka z zabezpieczeniem hipotecznym. Dzięki mechanizmowi bilansowania odsetek na rachunku z odsetkami od kredytu możliwe jest zmniejszenie odsetek od pożyczki i skrócenie czasu spłaty kredytu.

Jeszcze w tym roku mBank uruchomi pierwszy w Polsce supermarket z funduszami inwestycyjnymi, dostępny przez serwis WWW banku i telefoniczne call center. Usługa zostanie zintegrowana z systemem kont mBanku. W supermarkecie klienci banku będą mogli zapoznać się i porównać ofertę co najmniej ośmiu funduszy inwestycyjnych i bez prowizji nabyć i sprzedać udziały w tych funduszach.

Na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2003 r. bank rozszerzy swoją ofertę także o karty kredytowe.