Nowe usługi w Home.pl

Home.pl w ciągu dwóch pierwszych kwartałów br. osiągnął przychody 2,97 mln zł. z tytułu sprzedaży usług, co oznacza wzrost o 16,6%. Pozyskane środki mają być w głównej mierze wykorzystane do rozbudowy infrastruktury telekomunikacyjnej oraz wzbogacenia usług dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Głównym źródłem zysku wpływającym na wielkość sprzedaży były usługi webhostingowe (utrzymywanie serwisów internetowych, poczta elektroniczna), które firma świadczy przede wszystkim małym i średnim przedsiębiorstwom. W kolejnych kwartałach 2003 roku spodziewane jest zróżnicowanie źródeł przychodów za sprawą poszerzania oferty o nowe usługi. W lipcu br. spółka zaoferowała usługę rejestracji i utrzymywania domen z końcówką „.pl”, co było efektem porozumienia zawartego z Naukową i Akademicką Siecią Komputerową. W trzecim kwartale home.pl zamierza uruchomić ogólnopolski numer dostępowy do Internetu (dial-up).

„Trzeci i czwarty kwartał to tradycyjnie okres ożywienia dla branży informatycznej, zakładamy więc dalszy dynamiczny wzrost przychodów i tym samym osiągnięcie rekordowych w naszej historii wyników - powiedział Piotr Kapcio, dyrektor ds. marketingu home.pl - Z pewnością dużą rolę odegrają tu nowe usługi, jakie zaoferujemy w tym czasie naszym Klientom.”

Home.pl, dostawca usług hostingowych dla ponad 52 tys. klientów, szacuje, że w tym roku osiągnie przychód netto rzędu 7 mln zł.