Nowe formy reklamowe w WP

OnStream Toplayer oraz BottomLayer to nazwy nowych formatów reklamowych wideo, które wzbogaciły ofertę sprzedażową Wirtualnej Polski. Wyróżnia je możliwość automatycznego zastosowania kreacji internetowych w kontekście telewizyjnym.

Nowe formaty OnStream Toplayer i BottomLayer stanowią uzupełnienie reklamowej oferty wideo WP, realizowanej w kanałach WP.tv oraz wszystkich materiałach multimedialnych prezentowanych na macierzystych stronach portalu.

Przypominający zwykły toplayer OnStream Toplayer umieszczany jest w obrębie playera wideo, na jego warstwie i jest dokładnie wpasowany w okno ekranu playera. Start właściwego materiału wideo odbywa się dopiero po zamknięciu OnStream Toplayera przez użytkownika. W przypadku bezczynności internauty, reklama znika automatycznie po upływie 10 sekund.

Reklama typu BottomLayer emitowana jest w trakcie wyświetlania pliku wideo. BottomLayer ma kształt boksu zlokalizowanego w dolnej części playera. W zależności od opcji forma ta zajmuje 1/3 lub 1/10 powierzchni playera.

Co innowacyjnego mają nowe formaty reklamy w WP? Cechą wyróżniającą nowe formy reklamowe jest możliwość automatycznego zastosowania kreacji internetowych, np. flashowych, w kontekście telewizyjnym. Reklamodawca nie musi dysponować profesjonalnym spotem wideo. Na taki, bądźmy szczerzy, stać przede wszystkim dużych klientów korporacyjnych - mówi Jacek Tryzno, Z-ca Dyr. Pionu Marketingu i Sprzedaży ds. Sprzedaży i Reklamy dodając, iż nowe formaty stanowić mogą ciekawe uzupełnienie kampanii wykorzystującej In-Stream VideoAd; reklamę wideo przed emisją materiału redakcyjnego.

Reklama wideo wraz z popularyzacją się materiałów wideo on-line stopniowo toruje sobie coraz większe miejsce w budżetach reklamowych oraz zaczyna przynosić zyski wydawcom. Rok temu niewiele osób wierzyło w powodzenie projektów wideo w sieci - dziś nikt ich nie kwestionuje. Cieszy nas przy tym fakt rosnącej popularności internetowej reklamy wideo. Według wewnętrznych badań emisji serwera multimedialnego, tylko w maju użytkownicy WP.tv obejrzeli ponad 21 tysięcy godzin reklam wideo emitowanych w formie pre-roll - mówi Łukasz Skalik, kierownik telewizji internetowej Wirtualnej Polski - Projekt WP.tv notuje coraz większe dochody. W tym kontekście efektywna monetyzacja multimediów w internecie staje się faktem.

Telewizja internetowa WP.tv to obecnie 12 kanałów tematycznych, w których za darmo oglądać można ponad 22 tysiące materiałów filmowych, w tym ponad 20 cyklicznych programów autorskich, przygotowywanych przez ekipę realizacyjną WP.tv. Dziennie w serwisie pojawia się średnio 50 legalnych klipów wideo. Stałymi dostawcami kontentu dla WP.tv są agencje: Reuters, Associated Press, Agence France Presse.

W marcu WP.tv odwiedziło 1 849 775 real users, wyprzedzając tym samym Onet.tv (1 658 345 real users) oraz Interia.tv (503 887 użytkowników).

Źródło: WP