Nowe wcielenie DIGG

Dzisiaj ma zostać zaprezentowana odświeżona wersja serwisu DIGG, który przeobraża się z serwisu technologicznego w ogólnotematyczny.

DIGG jest pionierem stron tworzonych przez społeczność. Użytkownicy dodają wiadomości do "poczekalni", następnie drogą głosowania decydują, które z nich znajdą się na stronie głównej. Do tej pory DIGG był witryną o tematyce technologicznej. Od dzisiaj ma się to zmienić. Pojawić mają się nowe kategorie: biznes i świat, rozrywka, klipy wideo. Tematyka informacji ukazujących się dotychczas najczęściej, zostanie rozbita na trzy grupy: nauka, technologia, gry komputerowe.

Według badań Hitwise DIGG jest trzecią najpopularniejszą witryną dotyczącą technologii w Stanach Zjednoczonych. W maju miała 8,5 mln unikalnych użytkowników. Rozszerzenie tematyki ma na celu pozyskanie nowych odwiedzających. Bezpośrednią konkurencją dla DIGG, jest w USA serwis Netscape, który od 1 lipca, będzie funkcjonował na bardzo podobnych zasadach - użytkownicy zadecydują, które wiadomości są ciekawe i znajdą się na stronie głównej.

W Polsce funkcjonują serwisy wzorujące się na DIGG: skupiający się głównie na technologii Wykop oraz ogólnotematyczny Gwar.

DIGG, Netscape, Wykop, Gwar

Więcej: Techcrunch (ang.)