Nowe logo promujące mp3

Siedem największych brytyjskich serwisów oferujących muzykę w formacie mp3 zawarło porozumienie. Jego celem ma być promocja nowego logo 'mp3: 100% kompatybilności'. Ma ono za zadanie ukazać zalet płynących z korzystania z tego formatu oraz pokazanie ludziom innych sposobów, w jaki mogą oni z niego korzystać. Przyjęcie nowego znaku handlowego ma również pomóc ludziom w identyfikacji wiarygodności stron oferujących muzykę w tym formacie.

Do porozumienia przystąpiły takie serwisy jak HMV, Woolworths, 7digital, Digitalstores, Tescodigital, Tunetribe i Play.com. Chcą oni w ten sposób uświadamiać użytkowników, że utwory pobierane z ich stron mogą być odtwarzane zarówno na komputerach, jak i na odtwarzaczach muzycznych.

Nowe logo promujące mp3

Nowe logo promujące muzykę w formacie mp3

Według badań przeprowadzonych w październiku przez firmę Official UK Charts Company, ilość pobrań pojedynczych piosenek wzrosła o 41%, natomiast całych albumów aż o 69%. Oznacza to, że niewątpliwie mamy do czynienia z boomem na muzykę w formacie cyfrowym. Przedstawiciel sklepu 7digitals, Ben Drury, tak skomentował wyniki badań: 'użytkownicy kochają wolność, jaką daje im format mp3'.

Stwierdził on również, że 'piękno mp3 polega na tym, że po zakupie muzyki w tym formacie nie trzeba być geniuszem komputerowym, aby odtworzyć ją na dowolnym sprzęcie muzycznym. Dzięki braku jakichkolwiek blokad możliwe jest jej odtwarzanie praktycznie na każdym sprzęcie grającym niezależnie od producenta, który go wyprodukował'.

Podobnego zdania jest również Geoff Taylor, dyrektor Brytyjskiego Przemysłu Muzycznego. 'Logo mp3 zagwarantuje użytkownikom nie tylko możliwość odtworzenia takich plików muzycznych na szerokiej gamie odtwarzaczy. Da im to również pewność, że pliki oferowane przez sklepy, które podpisały porozumienie, są w pełni legalne, a ich wykonawcy otrzymali należne tantiemy za zakupione utwory'.