Nowa Turystyka w WP: "sprzedajemy marzenia"

Szybkie sprawdzanie potrzebnych informacji, sprawna rezerwacja oferty oraz przyjemne spędzanie czasu z wykorzystaniem licznych elementów społecznościowych to - wg twórców przebudowanej witryny Turystyka.wpl.pl - obszary wyróżniający odświeżony serwis od konkurencji.

Wirtualna Polska sukcesywnie zmienia i odświeża wygląd serwisów ze swojego portfolio. Tym razemhttp://Turystyka.wp.pl doczekała się nowego layoutu, usprawnionej nawigacji oraz nowych treści wzbogacających zawartość witryny.

Celem zmian było zrealizowanie dwóch podstawowych celów zaspokajających potrzeby użytkowników - możliwości szybkiego sprawdzania potrzebnych informacji i rezerwacji oferty oraz przyjemnego spędzania czasu podczas korzystania z witryny. Nie bez znaczenia było stworzenie wokół witryny klimatu relaksu, chwili wytchnienia od codzienności, przyjemności i beztroski. Nasz serwis turystyczny "sprzedaje marzenia" - mówią twórcy odświeżonej Turystyki w WP.

Witrynę podzielono na kilka bloków tematycznych: informacje praktyczne (Przewodnik), oferty (Centrum Podróży) oraz obszar do swobodnego surfowania (Zdjęcia i filmy, Super Tematy).

Nowa Turystyka w WP: "sprzedajemy marzenia"

Turystyka.wpl.pl

Zastosowano rozwiązania lokalizatora DoCelu.pl za pomocą którego sprawdzić można położenie danego kurortu, a także zaplanować trasę podróży do niego. Duży nacisk położono na elementy społecznościowe (mechanizm sugestii i rankingi internautów), wykorzystano również wskazania odredakcyjne i autorstwa znanych autorytetów. Miejsce rozbudowanego drzewa kategorii zajęły tagi, rekomendacje oraz system powiązanych ze sobą tematycznie artykułów i materiałów multimedialnych.

Kontent przeorganizowany został w ten sposób, że bazuje na słowach kluczowych, przeszliśmy też z nawigacji pionowej na poziomą. Zmiany te mają ułatwić wchodzenie w głąb serwisu - wyjaśnia Olga Dębicka, Kierownik Serwisów Turystycznych w Wirtualnej Polsce. Nawigację kontekstową oparliśmy o wybory użytkowników. Rozbudowaliśmy również system linkowań wewnętrznych, dzięki czemu internauci płynnie przechodzą do kolejnych, powiązanych ze sobą treści, podążając za skojarzeniami. Główny klucz powiązań to miejsce: kraj, region, miasto.

Serwisy turystyczne z portfela Wirtualnej Polski docierają (wg kwietniowego Megapanelu PBI/Gemius) do ponad 768 tys. użytkowników, plasując się na czwartym miejscu w kategorii "Turystyka".

Źródło: WP