Nowa wersja GazetaPraca.pl
- Artur Małek,
- 18.07.2008, godz. 01:06
Serwis pośrednictwa pracy - GazetaPraca.pl - zaprezentował nową odsłonę witryny. Poza zmienioną szatą graficzną wśród nowości znalazły się m. in. wyszukiwarka ofert pracy, nowe konto użytkownika oraz sekcje tematyczne.
Kolejna sekcja, "Centrum kariery" gromadzi bogate zasoby poradnikowe GazetaPraca.pl, w których internauci znajdą m. in. informacje o kodeksie pracy, testy, sekcje związane z samorozwojem, informacje o wynagrodzeniach itp.Informacje dla poszukujących pracy zostają w sekcji "Praca za granicą", natomiast dedykowaną sekcję zyskali studenci - propozycje stażów i praktyk oraz cenne informacje dla rozpoczynających życie zawodowe młodzi ludzie znajdą w sekcji "Praca dla studentów".
W nowym serwisie znajdzie się również grupa blogów eksperckich, poświęconych między innymi zarobkom, samorozwojowi, oraz nauce języka angielskiego. Każdy blog prowadzony będzie przez ekspertów z danej dziedziny, wśród których znajdą się m.in. specjaliści z AG Test HR.
Zmianom w serwisie towarzyszy wprowadzenie nowej platformy ogłoszeniowej, opracowanej specjalnie na potrzeby GazetaPraca.pl. Dosyć niefortunnie została nazwana dostępna na serwisie wyszukiwarka: Praca wyszukiwarka.
Równocześnie z nową wersją serwisu uruchomione zostało centrum prasowe Press.GazetaPraca.pl dedykowane mediom, partnerom GazetaPraca.pl oraz firmom i organizacjom HR.
"Ewolucja serwisu to naturalny efekt rosnącego zainteresowania platformami, które oferują nie tylko pośrednictwo w procesie rekrutacyjnym, ale również towarzyszą pracownikom i pracodawcom w życiu zawodowym" - mówi Dorota Bachman, dyrektor serwisów rekrutacyjnych Agory.
Wygląda na to, że serwis należący do Agory, stara się cały czas umacniać i tak już silną pozycję na rynku. W ostatnich badaniach Megapanelu (kwiecień) GazetaPraca.pl zajęła pierwsze miejsce w "kategorii praca". Prześcignęła tym samym dotychczasowego lidera w tej kategorii, czyli Pracuj.pl
Spore pole, jaskrawy kolor ramki i centralne umieszczenie wyszukiwarki na stronie sprawiają, że nie sposób jej ominąć. Większość użytkowników odwiedza portal przede wszystkim w celu znalezienia pracy, więc dobra widoczność wyszukiwarki jest kluczowa. Dodawania ogłoszeń również nie sprawia problemu bo wielki buton krzyczy "dodaj ogłoszenie". Ogólnie strona główna sprawia wrażenie przeładowanej i jednak nazbyt kolorowej. Rozumiem biznesowy sens umieszczenia logo klientów pod wyszukiwarką, jednak dla użytkowników nie mają one z reguły większej wartości.
Po wpisaniu stanowiska, którego szukamy trafiamy na stronę wyników, z których paradoksalnie te na górze mogą zostać niezauważone. Są umieszczone na kolorowym tle i oko się z nich ześlizguje niżej. Gdy zdecydujemy się skorzystać z opcji pomocy widocznej przy nazwie stanowiska, to spotka nas srogi zawód, bo żadnej jej formy (jeszcze) nie znajdziemy. Plusem są działające filtry przy wyszukiwaniu, dostępne po prawej stronie.
Ze smaczków: w prawym górnym rogu obok zgrabnych zakładek z kalkulatorem, czy "dodaj CV" znalazł się też skrót do pasków Dilberta. Dwa kliknięcia i można delektować się jego najnowszymi przygodami.
Ewolucja portalu nie jest drastyczna, nie pojawiły się żadne zwalające z nóg funkcję. Portal sprawia w każdym razie ogólne wrażenie przejrzystego i funkcjonalnego.
Uważam, że zmiany, jakie zaszły u lidera polskich serwisów rekrutacyjnych, zmierzają we właściwym kierunku. Mam tu na myśli szatę graficzną, która sprawia pozytywne wrażenie, przejrzyste menu, funkcjonalnie zorganizowane elementy strony głównej, jak i podstron oraz rozbudowę serwisu m.in. o dział "Wiadomości". Wszystkie te elementy to mocne punkty serwisu, podobnie jak dostępna w nim wyszukiwarka ofert pracy, sprawnie wybierająca ogłoszenia, pasujące do ustalonego wcześniej profilu danej osoby.
Niestety rozmiar reklam, pojawiających się przy pierwszych odsłonach serwisu, może przytłoczyć potencjalnych użytkowników, zaś długość i wielkość strony ogranicza jego czytelność. Na niekorzyść serwisu działa również jego nazwa. Użytkownicy, którzy będą wpisywać adres serwisu z pamięci, bezpośrednio w oknie przeglądarki, mogą przypadkowo wpisać gazeta.praca.pl, co spowoduje przekierowanie do serwisu praca.pl.
Zmiana serwisu pracagazeta.pl to raczej drobny lifting. Pod względem kolorystycznym nowa wersja serwisu jest podobna do poprzedniej. Z punktu widzenia użyteczności również mało zmian. Patrząc tylko na pierwszą stronę portalu, można stwierdzić że prezentuje ona podobny poziom. Zwraca uwagę przewijany tekst ofert specjalnych, ale jest on trudniejszy w czytaniu niż statyczny tekst w poprzedniej wersji serwisu.
Ogólnie, jest lepiej. Co najważniejsze, strona główna serwisu wydaje się przejrzyście zaprojektowana i zawiera najpotrzebniejsze narzędzia dla szukających pracy i pracodawców.
Artykuł uzupełniono o opinie ekspertów.