Nowa amunicja Microsoftu

Korporacja chce uruchomić system sprzedaży reklam w wynikach wyszukiwania do czerwca 2006 roku. Dotychczas korzystała z amunicji wystrzeliwanej przez system Overture, własność Yahoo, jednego ze swoich głównych rywali.

Microsoft testuje nową platformę do sprzedaży wszystkich form reklamy internetowej zwaną adCenter już od wiosny ubiegłego roku. Jak informuje Forbes.com, obecnie około 25% płatnych odnośników pojawia się na stronie już dzięki testowanemu systemowi.

Nad nowymi narzędziami Microsoftu pracują badacze i programiści w chińskim laboratorium we współpracy z amerykańską centralą. Mają one zbierać szczegółowe informacje demograficzne o internautach, dzięki czemu możliwe będzie serwowanie im reklam dobranych do ich zachowań w sieci, płci czy wieku. Na niektóre rozwiązania prawdopodobnie trzeba będzie poczekać dłużej niż do czerwca.

Microsoft jest spóźnionym graczem na rynku reklam w wyszukiwarkach. Nowa platforma ma mu pomóc dogonić rywali.

W listopadzie udziały w amerykańskim rynku wyszukiwarek rozłożyły się następująco: Google - 39,8%, Yahoo 29,5% zaś MSN 14,2%.