Nokia wierzy w „mobilny” Internet

Fińska Nokia spodziewa się zdobycia pierwszej pozycji pośród producentów sprzętu telekomunikacyjnego.

Nokia spodziewa się dynamiki wzrostu przychodów na poziomie 25-35% rocznie w okresie 2001-2003. W pierwszej połowie przyszłego roku oczekuje 30% wzrostu.

Największe nadzieje firma wiąże ze wzrostem sprzedaży telefonów komórkowych. Nokia pragnie zdobyć 30% procent tego rynku (najgroźniejszym rywalem jest amerykańska Motorola). Spodziewa się ona, że w 2002 r. będzie na świecie 1 miliard użytkowników telefonów komórkowych. Nokia pragnie także skorzystać na wzroście zainteresowania mobilnym Internetem, poprzez produkcję dla tego segmentu. Analitycy przewidują bowiem, że do końca tego roku liczba telefonów z dostępem do Internetu sięgnie 60 mln, pod koniec przyszłego 200 mln a w 2002 r. przekroczy liczbę komputerów klasy PC.

Na rynku sprzętu do sieci telekomunikacyjnych Nokia spodziewa się zdobyć 35% udział (na tym polu konkuruje w pierwszym rzędzie ze szwedzkim Ericssonem). Taki poziom ma zapewnić mocna pozycja Nokii w dziedzinie produkcji sprzętu dla sieci UMTS, która jest uważany za główny motor rozwoju rynku w najbliższym czasie.

Nokia przykłada dużą wagę do internetowych kanałów dystrybucji. Przewiduje, że do końca przyszłego roku przyniosą one 60% całkowitej wartości sprzedaży i pozwolą zaoszczędzić 900 mln USD rocznie na jej kosztach.