Nokia inwestuje w serwis społecznościowy Twango
- Zuzanna Szybisty,
- 24.07.2007, godz. 10:58
Nokia ogłosiła, że przejmuje Twango.com, aby umożliwić swoim klientom łatwy sposób na wymianę mediów poprzez urządzenia mobilne. Twango to połączenie bezpłatnej, publicznej składnicy plików rozmaitych typów oraz serwisu społecznościowego.
W serwisie można umieszczać swoje fotografie, wideo, dokumenty z edytorów, arkusze itp. Materiały można etykietować jako prywatne bądź publiczne. Anonimowo można wysłać jednorazowo plik o wielkości do 10 MB, a po zarejestrowaniu się nawet 100 MB.
Pliki zamieszczone na serwisie można posyłać za pomocą formularza w przeglądarce, pocztą elektroniczną, czy z cyfrowego aparatu fotograficznego.
- Nokia rozważała 75 innych serwisów, zanim postanowiła kupić Twango - mówi Gerard Wiener, odpowiedzialny za nowe inwestycje w Nokii. - Zdecydowaliśmy się na Twango z powodu jego założycieli, którzy są nie tylko świetnymi fachowcami, ale i entuzjastami fotografii, a ponadto doskonale znają się na usługach internetowych.
Twango został założony pod koniec 2004 r. przez piątkę byłych pracowników Microsoftu, a oficjalnie rozpoczął swoją działalność w październiku 2006 r.
W związku z przejęciem przez międzynarodową korporację, serwis ma również poszerzyć swoją działalność na inne kraje. W przyszłości planuje otworzyć specjalne jednostki odpowiedzialne za wdrożenie serwisu w różnych krajach.
Serena Glover, jedna z twórców Twango, uważa że dzięki "opiece" tak znanej marki jaką jest Nokia, serwis czeka dynamiczny wzrost popularności. - Nasz serwis nadal będzie bezpłatny, ale wraz z dalszym rozwojem planujemy poszerzanie usług, za które będzie się płacić- tłumaczy Glover.
Jak wyjasnia Glover, każdy, kto ma telefon z dostępem do poczty elektronicznej, może korzystać z Twango. Przedstawiciele Nokii potwierdzają, że serwis chce nadal pozostać otwarty dla wszystkich użytkowników.
http://www.twango.com