Nieufni internauci

Firma Gartner Group przeprowadziła badanie opinii użytkowników Internetu, mające wykazać, które serwisy cieszą się zaufaniem internautów.

AOL Time Warner to firma, którą internauci darzą najmniejszym zaufaniem - tak przynajmniej wynika z raportu opracowanego przez firmę Gartner Group. Raport stworzono na podstawie ankiety, wypełnionej przez 1,250 amerykańskich użytkowników Internetu - mieli on ocenić, którym serwisom internetowym (do tej grupy zaliczono m.in. portale, sklepy internetowe oraz banki) najchętniej ujawniają swoje dane.

Blisko 37% respondentów zadeklarowało, że najmniej ufają właśnie portalowi AmericaOnline. Niewiele mniej ankietowanych (nieco poniżej jednej trzeciej) nie ufa z kolei Microsoftowi.

Zdaniem analityków, tak słabe wyniki koncernów są spowodowane przeprowadzanymi przez nie agresywnymi kampaniami reklamowymi - "Klienci, którzy otrzymują w ciągu dnia kilka czy kilkanaście e-maili reklamowych czują się nagabywani - mają wrażenie, że naruszana jest ich prywatność" - tłumaczy Avivah Litan, wiceprezes Gartner Group.