Nie e-portfel i nie karta - Intelipay

Dziś Inteligo udostępnia użytkownikom swojego rachunku nową usługę płatności przy zakupach w Internecie. Pierwszych zakupów użytkownicy konta mogą przy wykorzystaniu Intelipay dokonać w sklepie internetowym Wirtualnej Polski.

Przebieg samej transakcji jest dla użytkownika Inteligo sprawą prostą: nie wymaga dodatkowych haseł, konieczności podawaniu numeru karty płatniczej czy rachunku. Po dokonaniu wyboru artykułu i sposobu płatności przy wykorzystaniu Intelipay, przechodzi do serwisu Inteligo, gdzie finalizuje transakcję w formie przelewu zwykłego – w gotowej formatce przekazu, uzupełnionej automatycznie na podstawie danych ze sklepu. Pozostaje wybór rachunku, który ma zostać obciążony i podanie kodu operacji, stosowanego standardowo przy wszystkich transakcjach w Inteligo. Potem użytkownik może wrócić ponownie na zakupy. Przelew ma charakter transakcji z opóźnioną datą realizacji – na sumę zakupu na koncie założona jest blokada, do czasu potwierdzenia przez sklep realizacji transakcji (sklep WP ma na to standardowo do 10 dni). Do momentu potwierdzenia ze sklepu zablokowana kwota pozostaje na oprocentowanym rachunku, sam przelew jest dla użytkownika Inteligo bezpłatny.

Ikonka „Płacę w Inteligo” powiadamiająca użytkownika o możliwości zrealizowania transakcji tą drogą pojawi się na początku w sklepie internetowym Wirtualnej Polski, którego udział w obrotach rynku B2C w ub. roku szacowany jest na 16%. Dotychczas w Wirtualnym Sklepie WP istniała już możliwość zapłaty przelewem BZ WBK, jednak według Izabeli Słomczewskiej z WP, Intelipay stanowi zdecydowane rozszerzenie możliwości dokonywania zakupów online. W dalszej kolejności spodziewane jest wprowadzenie płatności Intelipay w sieci pizzerii PizzaHut. Inteligo przewiduje podpisanie umów z kolejnymi partnerami, w tej chwili toczą się rozmowy z kilkoma firmami. „Myślimy o partnerach z branży ubezpieczeniowej, turystycznej, mamy też pomysł na wprowadzenie kilku partnerów specjalizujących się w niszach rynkowych” – powiedział Jarosław Augustowski, business development director w Inteligo.

Obecnie Inteligo obsługuje rachunki 140 tys. klientów i zarządza depozytami w wysokości 350 mln zł. Do końca roku Inteligo chce pozyskać 200 tys. klientów. Przedstawiciele firmy unikają odpowiedzi na pytanie o szacunki, ilu klientów będzie korzystać z usługi. We wcześniejszej rozmowie z IS Tomasz Kaźmierowski z Inteligo podał natomiast konserwatywną prognozę, która przewiduje, że w ciągu 18 miesięcy 75 tys. klientów konta będzie wykorzystywać usługę.

Niemal równolegle z Intelipay wprowadzona została usługa kredytowa, od pewnego czasu Inteligo wspomina też o chęci wprowadzenia do sprzedaży jednostek funduszy OFE i ubezpieczeń. Ostatnie niepotwierdzone informacje o zainteresowaniu przejęciem od Bankgeselschaft Berlin spółki zarządzającej kontem – IFS oraz polskiego oddziału banku przez Commercial Union, potwierdzałyby ten kierunek rozwoju usług. „Nie możemy jeszcze na razie powiedzieć, czyje ubezpieczenia będziemy sprzedawać. Na pewno nie będzie to usługa polegająca na „wpuszczeniu klienta do hipermarketu” – chcemy dać po określeniu przez użytkownika potrzeb dać przejrzystą, konkretną ofertę” – powiedział Konrad Korobowicz, członek zarządu Inteligo.