Nie będzie już polskich badań e-reklamy?

W opublikowanym ostatnio raporcie Expert Monitora dotyczącym wydatków na reklamę w mediach zabrakło opracowania poświęconego reklamie internetowej. Wynika to z zakończenia współpracy I-Metrii, badającej ten sektor, z wydawcą raportów.

Od I-Metrii udało nam się uzyskać informacje, że firma nie będzie już zajmować się monitorowaniem wydatków na reklamę online. „Nie przewidujemy też podjęcia tego tematu w najbliższej przyszłości” – skomentowała Małgorzata Grzanka z I-Metrii. Nie podała jednak przyczyny wycofania się z prowadzenia badań poza lakonicznym stwierdzeniem, że firma zakończyła współpracę z Expert Monitorem.

Zapytaliśmy twórcę raportu o wydatkach na reklamę o przyczynę takiej decyzji. Paweł Janosz, przedstawiciel firmy Expert Monitor zaznaczył, że z nieoficjalnych źródeł wie, że I-Metria zaprzestała prowadzenia badań dla PBI (Polskiego Badania Internetu). Zastąpić ma ją Global eMarketing, który w tej chwili prowadzi nabór do nowego panelu badawczego. Z tego, co sugeruje Expert Monitor wynika, że GeM poza badaniem ruchu generowanego na witrynach ma również badać wydatki na e-reklamę.

Tych informacji nie potwierdziła jednak firma GeM. „Ze względu na wiążące nas umowy poufności ze zleceniodawcą badania - PBI - nie możemy udzielać komentarzy w tej sprawie” – zaznaczyła Monika Niemirowska, specjalista ds. marketingu w GeM.

Tym samym pytaniem otwartym pozostaje wciąż kwestia, czy, a jeżeli tak, to kiedy pojawią się brakujące badania.