Newsweek zrezygnuje z wydania papierowego

Numer wydany 31 grudnia 2012 będzie ostatnim, który opuści drukarnię. Pismo będzie rozprowadzane w formie elektronicznej.

O planach wydawnictwa już wcześniej donosił między innymi Guardian. Tina Brown, redaktor naczelna tygodnika mówiła wówczas o znacznym ograniczeniu i wygaszaniu edycji papierowej. Opublikowana dzisiaj decyzja jest zaprzeczeniem tej polityki.

Od stycznia 2013 Newsweek będzie się ukazywał wyłącznie w formie cyfrowej, jako Newsweek Global i będzie skierowany do odbiorców władających językiem angielskim na całym świecie. "Chcemy trafić do młodych i wykształconych liderów opinii" pisze w oświadczeniu Tina Brown.

Pismo będzie dostępne w modelu abonamentowym na czytniki takie jak Kindle czy Nook oraz tablety, między innymi iPada. Część treści będzie dostępna na stronie internetowej pisma.

Zdaniem Tiny Brown badania wskazują, że najefektywniej do czytelnika można dotrzeć właśnie poprzez internet, gdyż prawie 40 proc. amerykanów szuka informacji właśnie w internecie. Za decyzją stoi też rosnąca popularność tabletów w USA - do końca roku ma ich być ponad 70 milionów. Samą stronę internetową tygodnika odwiedza miesięcznie 15 milionów użytkowników miesięcznie.

"Zamierzamy zmienić Newsweek, ale go nie zlikwidujemy" - zastrzega Brown w swoim oświadczeniu opublikowanym na stronie internetowej The Daily Beast należącej do tego samego wydawnictwa co amerykański Newsweek.

Newsweek ukazuje się od 1933 roku. Od kilku lat nakład tygodnika regularnie spada. W 2012 roku wyniósł on 1,5 miliona egzemplarzy. W 2003 wynosił około 4 miliony.