New York Times oszczędza na wydaniu drukowanym

Papierowe wydanie New York Times będzie o prawie cztery centymetry węższe. Wydawnictwo zamierza do 2008 roku zamknąć jedną ze swoich drukarni, w związku z czym pracę straci 250 osób. Decyzje spowodowane są coraz większymi spadkami sprzedaży wydań drukowanych. Czytelnicy i reklamodawcy przenoszą się do internetu.

Decyzje mają przynieść oszczędności rzędu 42 mln USD rocznie. 12 mln, dzięki mniejszej objętości gazety oraz 30 mln w związku z zamknięciem drukarni.

Papierowe wydanie New York Times będzie pozbawione 5% przestrzeni przeznaczonej na newsy.

Gazety amerykańskie takie jak USA Today, Los Angeles Times czy Washington Post już dawno dokonały redukcji objętości, inne, jak The Wall Street Journal, planują taki ruch w najbliższym czasie.

New York Times w kwietniu bieżącego roku zaprezentował nową wersję swoich stron internetowych. W tym samym czasie zrezygnował z drukowania większości tabel giełdowych w wydaniu papierowym, co ma przynieść oszczędności rzędu 10 mln USD rocznie. Serwis internetowy NYT, miał według Nielsen/Netratings w kwietniu 2006, prawie 12 mln unikalnych użytkowników miesięcznie.

Źródło: New York Times