NetTrack: Internauci się wyróżniają

Już 28,4% przebadanych przez MillwardBrown SMG/KRC osób korzysta z internetu. Okazuje się, że internauci stanowią grupę osób, które łączą pewne cechy. Na przykład wśród internautów jest więcej osób, które zarabia co najmniej 1800 zł niż w całej populacji.

Wśród użytkowników internetu dominują ludzie młodzi, studenci lub uczniowie, a co za tym idzie również osoby niepracujące. Wśród internautów jest czterokrotnie więcej osób w wieku 15-24 niż wśród osób nie surfujących po sieci oraz siedmiokrotnie więcej uczniów i studentów.

Poza studentami i uczniami, znaczny odsetek w grupie internautow stanowią również osoby uprawiający wolne zawody. Jest ich aż siedmiokrotnie więcej, niż w przypadku grupy respondentów deklarujących nie korzystanie z sieci. Internauci mogą się też pochwalić trzykrotnie liczniejszym udziałem w swoim gronie pracowników umysłowych (17% w stosunku do 6%).

NetTrack: Internauci się wyróżniają

Liczba internautów w Polsce od 2003 roku

Nieco więcej internautów niż w poprzednim badaniu zadeklarowało, że korzysta z internetu codziennie lub prawie codziennie. Poprzednio powiedziało tak 47,4% badanych internautów, tym razem 49,7%.

NetTrack: Internauci się wyróżniają

Jak często badani korzystali z internetu

W domu korzysta z sieci już 62,5% respondentów. Na drugim miejscu znalazło się tym razem miejsce pracy - 23,9%, a na trzecim szkoła lub uczelnia, gdzie z dostępu do internetu korzysta 22,1% badanych. Nieco mniej popularne jest korzystanie z internetu u znajomych - praktykuje to 13,5% internautów.

Najczęściej wskazywaną marką pozostaje Onet - zna go 73,6% badanych. Na drugim miejscu jest Wirtualna Polska z 62,2% wskazań, na trzecim wyszukiwarka Google, której znajomość deklaruje 53,2% respondentów.

NetTrack: Internauci się wyróżniają

Jakie strony odwiedzili badani?

Poprzednie wyniki badań NetTrack