NetSprint: osiagnęliśmy przewagę nad Google

W badaniu Megapanel paneliści to osoby, które używają przeglądarki Internet Explorer. Łatwo sobie wyobrazić wiernych użytkowników innych przeglądarek, którzy są równocześnie użytkownikami bardzo specjalistycznych serwisów poświęconych chociażby przeglądarkom alternatywnym. Wiadomo więc, że takie serwisy nie zostaną w Megapanelu uwzględnione. Zdaje sobie sprawę, że to jest kwestia, którą powinien rozwiązać przede wszystkim Gemius, jednak czy Państwa mechanizm opierając się na danych z panelu, nie pomija przypadkiem zbyt wielu takich tematycznych i wartościowych serwisów?

Rzeczywiście można wskazać serwisy, które mają zdecydowanie większą grupę wiernych użytkowników korzystających z alternatywnych przeglądarek wobec IE niż średnio w całym Internecie. W jakimś stopniu możemy więc nie w pełni uwzględniać ich potencjał w Traffic Index. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że to tylko fragment naszej oceny wartości serwisu, nie powinno to mieć istotnego wpływu na ich pozycje w wynikach wyszukiwania na WP.pl czy NetSprint.pl.

Dodatkowo, pamiętajmy, że metodologia badania Megapanel również się bardzo szybko zmienia. Wraz z jego udoskonalaniem wskaźnik Traffic Index będzie coraz lepiej opisywał polską sieć.

Dla nas najważniejsze jest to, że badanie Megapanel jest kompleksowe, regularnie powtarzane oraz trudne do zmanipulowania. Daje nam dużo danych o polskiej sieci i nawet jeżeli nie jest doskonałe, spełnia swoją rolę zdecydowanie lepiej niż dotychczasowe mechanizmy.

Dzięki włączeniu wyników Megapanel, Traffic Index jest relatywnie odporny na efekty pracy nieuczciwych pozycjonerów. To bardzo ważne chociażby w walce ze spamem. Właściciel serwisu, na którym nie ma ruchu, albo jest on minimalny, nie ryzykuje wiele starając się tak go skonstruować, żeby oszukać wyszukiwarki.

Uwzględniając to wszystko, uważamy, że nasze rozwiązanie w Polsce stanowi wyraźną alternatywę dla wyszukiwarki Google czy innych globalnych konkurentów.

NetSprint pozycjonuje się na rynku jako wyszukiwarka dla polskich internautów.

Chcemy przeszukiwać najwięcej wartościowych stron i rosnąć szybciej od polskiego internetu, często indeksować strony oraz usuwać spam z wyników lepiej niż to robi Google. Staramy się, aby nasze wyniki były wartościowsze niż te, które prezentuje Google. Tworzymy wyszukiwarkę mocno dostosowaną do potrzeb polskich Internautów.

W Polsce będziemy przeszukiwać "najwięcej dobrych stron". W ramach takiego pozycjonowania naszego serwisu, uruchomiamy również wyszukiwarkę aktualności pochodzących z najbardziej opiniotwórczych polskich portali.

Polskie Google.News?

Można tak powiedzieć. Myślę, że to serwis, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom wielu naszych użytkowników. Innych pomysłów na dostarczanie unikalnych treści mamy jeszcze wiele.

Trudno nie zauważyć, że pozycja NetSprint na polskim rynku w dużej mierze zbudowana jest na popularności portalu WP, gdzie jest silnik NetSprinta. Czy nie obawiają się Państwo, że w związku z przejęciem Wirtualnej Polski przez Telekomunikację, nastąpią tam takie zmiany, które uniemożliwią współpracę z tym portalem. Co się stanie z NetSprintem?

Wirtualna Polska jest zdecydowanie naszym strategicznym partnerem i - jak w starym małżeństwie - przeszliśmy różne etapy, także związane z kryzysowymi sytuacjami. Umowy, które mamy podpisane - zarówno te dotyczące wyszukiwarki jak i sprzedaży wspólnych produktów reklamowych - są długofalowe.

WP współpracuje z nami przy rozwoju mechanizmu naszej wyszukiwarki. Tempo wzrostu sprzedaży Linków Sponsorowanych i Boksów zdecydowanie przekracza wzrost rynku ogółem. Koncentrujemy się na rozwoju. Bierzemy pod uwagę wszystkie scenariusze, ale z optymizmem patrzymy w przyszłość.

NetSprint: osiagnęliśmy przewagę nad Google

Traffic Index a wyniki wyszukiwania

Wywiad autoryzowany

Zachęcamy do zadawania pytań prezesowi NetSprint, Arturowi Banachowi na naszym Forum Ekspertów.